Paf

Paf-kund vann rekordjackpott på 5,3 miljoner euro

Lehdistötiedote   •   Helmi 23, 2011 09:39 EET

En kvinna i Småland spelade hem jackpotten på automatspelet Mega Fortune på Paf.com. Vinsten på 5,3 miljoner euro är den största vinsten någonsin som Paf delat ut, och den största finländska vinsten någonsin på en spelautomat.

Jackpotten är till och med en av de tre-fyra största automatvinsterna i världen.

– Vi är jätteglada över att få dela ut en sådan här stor jackpott. Det känns underbart att få förverkliga våra kunders speldrömmar. Vi har i dagsläget fler jackpottar på över 3 miljoner euro som väntar på en vinnare, säger Robert Söderdahl, chef för Pafs hemmamarknad.

Den glada vinnaren i Småland spelade på spelautomaten Mega Fortune på Paf.com när alla symboler plötsligt stannade i perfekt följd.

– Det är svårt att förstå hur mycket pengar det handlar om, men jag ska ta en dag i taget och smälta det hela. Jag kommer köpa ett hus och se till att familjen och nära och kära har det bra, samt skänka en del till goda ändamål, säger rekordvinnaren som vill vara anonym.

Mega Fortune är en spelautomat som är en del av Net Entertainments jackpottnätverk, med en så kallad progressiv jackpott vilket betyder att varje gång någon i nätverket spelar på automaten går en liten del av insatsen direkt till den totala jackpotten. När spelet är populärt och har många användare bidrar detta till att jackpotten ökar mycket snabbt, tills en lycklig vinnare tar hem hela summan.

– Även i sådana här lyckliga situationer är det viktigt att vi tar vårt ansvar som spelbolag. Vi ringer alltid upp vinnare personligen och hjälper dem med praktiska detaljer och rekommenderar dem alltid att undanhålla sin identitet, säger Söderdahl.

Måndagsvinsten på Mega Fortune var alltså den största som någonsin på en spelautomat i Sverige. Men det finns fortfarande progressiva jackpottar kvar på andra spelautomater som fortfarande växer.

– Automatspelet Arabian Nights på Paf.com har till exempel idag en jackpott på drygt 3 miljoner euro. Förhoppningsvis får jag snart nöjet att ringa upp en ny lycklig jackpottvinnare, säger Robert Söderdahl.

Ytterligare information lämnas av:

Robert Söderdahl
robert.soderdahl@paf.com