Tendensor AB

Paikkojen Vetovoima-päivä 2012 – Osaajien houkuttelu avainasemassa

Lehdistötiedote   •   Loka 24, 2012 12:32 EEST

29. marraskuuta 2012 järjestetään Suomessa ensimmäistä kertaa Paikkojen Vetovoima-päivä. Helsingin Paasitornissa järjestettävän konferenssin teemana on Osaajien houkuttelu. Katseet kohdistuvat kuntien, seutujen ja alueiden mahdollisuuksiin vastata kilpailuun osaajista – korkeasti koulutetuista ja luovista henkiöistä, joita yritykset ja organisaatiot tarvitsevat kasvaessaan ja kehittyessään.

Paikkojen Vetovoima-päivässä valaistaan kaupunkien ja alueiden ajankohtaisia haasteita. Miten yksityinen ja julkinen sektori voi tehdä yhteistyötä tässä kykyjen etsinnässä? Miten brändikehitys ja markkinointi voi tukea paikan houkuttelevuutta osaajien silmissä? Mitä voidaan oppia menestyksekkäiltä alueilta ja kaupungeilta strategisessa rekrytoinnissa ja yhteistyössä?

Paikkojen Vetovoima-päivä on käytännönläheinen ja toimintaympäristön muutoksia huomioiva konferenssi. Tapahtuman puhujat edustavat kaupunkeja ja alueita, joilla on arvokkaita kokemuksia ja selventää innovatiivisella tavalla niitä haasteita, joita Suomessa ja suomalaisissa kunnissa, seuduilla ja alueilla kohdataan. Ilmoittaudu täältä.

Olemme erityisen ylpeitä käytännön esimerkistä Suomesta, Alankomaista, Ruotsista ja Tanskasta.

Lisätietoja ja ohjelma: http://www.tendensor.com/fi

Tendensor on brändikonsulttifirma yhteiskunnan ja talouden risteyskohdassa. Meitä pyydetään yhteistyökumppaniksi kolmella alalla;

• GeoBrands – Maat, alueet ja kunnat, jotka haluavat kehittää paikan brändiä ja mainetta yhteiskunnassa. Tendensor on jo monen vuoden ajan ollut alan johtavia toimijoita, jolla on monia toimeksiantoja Pohjoismaiden alueilla, kunnissa ja yritysklusterissa.
  • PublicBrands – Organisaatiot, järjestöt ja yritykset jotka haluavat vahvistaa omaa brändiä ja rakentaa pohjaa laajalle luottamuspääomalle. Meidän puoleen kääntyvät erityisesti toimijat jotka toimivat julkisuuden valossa, esim. kansainväliset organisaatiot, viranomaiset ja julkiset yritykset.
  • ClusterBrands – Yritysklusterit, jotka haluavat luoda kansainvälistä näkyvyyttä ja vetovoimaa suhteessa investointeihin, osaajiin ja asiakkaisiin. Vuoden 2012 aikana Tendensor johtaa kansainvälisiä T&k-hankkeita kohottamaan alan osaamista.