Spartoo FI

Paikoillanne...Valmiit...Nyt kohti trendikkyyttä !

Lehdistötiedote   •   Marras 08, 2013 11:39 EET

Urheillulliset tennarit siirtyvät sisähalleista ja kuntosaleista kaikkien muotitietoisten jalkoihin ! Meidän on mahdotonta olla huomaamatta tätä yleistyvää trendiä tällä kaudella, sillä katukuvan valtaavat toinen toistaan muodikkaammat tennarit. Vältä kuitenkin total-lookkia, sillä tällä kaudella verkkareiden ja huppareiden sijaan yhdistämme ne mieluummin chiceihin asuihin tai jopa mekkoihin. Värikkäät tai hillityt, rakastamme niitä kaikkia, koska kerrankin muoti rimmaa mukavuuden kanssa !

1900-luvun alussa ortopedisten pohjallisten valmistajana aloittanut amerikkalaismerkki New Balance toi vuonna 1961 markkinoille Trackster-juoksukengän. Se oli ensimmäinen juoksukenkä, jota sai eri leveyksinä. Tämä mullisti juoksumaailman ja nosti merkin urheilumaailman kärkinimien joukkoon. New Balance on tunnettu tuotteidensa laadusta ja suorituskyvystä, ja merkki valmistaa edelleen teknisiä ja innovatiivisia tennareita.

Vuonna 1972 syntyneestä merkistä tuli vajaassa vuodessa yksi urheilukenkien johtava tekijä. Vuonna 1973 lanseerattu 'Waffle'-malli oli merkin ensimmäinen koriskenkä, jossa oli iskuja vaimentava pohja ja joka tarjosi takaisinponnahdusefektin. Tämän vallankumouksellisen kengän ansiosta suosittu merkki Nike pääsi heti painimaan samaan sarjaan johtavien urheilukenkävalmistajien kanssa. Niken « Swoosh »-logon tarkoituksena oli kuvata kreikkalaisen voiton jumalattaren Niken siiven liikettä. Tähtiin kirjoitettu menestystarina merkistä, joka on varustanut maailman suurimmat urheilutähdet, ja joka tänä päivänä on yksi lenkkarifanien halutuin kenkämerkki!

Puma on vahvistanut paikkansa urbaanin viidakon kiistattomana kuninkaana. Katumuodin eläimellinen elinvoima on lähtöisin Pumasta! Vintage-muodista inspiroituneet mallit, urheilullinen ulkonäkö, moottoriurheilusta napatut linjat tai aikaansa edellä oleva design: Puma erottuu joukosta ainutlaatuisen tyylinsä ansiosta, jossa sekoittuvat tämän päivän muoti ja urheilumaailmasta haetut ideat. Puma on saanut valtaansa kaikki lenkkarifanit. Eikä ihme!

Joseph William Foster valmisti ensimmäiset urheilukenkänsä vuonna 1890. 70 vuotta myöhemmin merkin luojan lastenlapset päättivät antaa merkille nimen, joka viittaa etelä-afrikkalaiseen antilooppilajiin: Reebok. Todellinen edelläkävijä on omistautunut täydellisesti urheilulle ja innovaatiolle. Vuonna 1982 Reebok loi ensimmäisen ainoastaan naisille tarkoitetun lenkkitossun: muistat varmaan Freestylen... Merkistä on tullut laadun ja suorituskyvyn synonyymi. Se valmistaa edelleen ainutlaatuisia kenkiä, jotka ovat sekä teknisesti laadukkaita että tyylikkäitä.  Reebok on yhä edelleen parhaiden lenkkareiden palkintopallilla!

Conversen yli 100 vuoden kokemus ja tarina kiehtoo yhä ihmisiä! Merkin ensimmäiset kengät valmistettiin vuonna 1917 koripalloilijoille. NBA-koristähti Chuck Taylor teki niistä myöhemmin erityisen kuuluisat. Tunnetuin Old school -tennari löysi nopeasti tiensä muodin maailmaan. Myyttisestä Chuck Taylor All Star -mallistosta, joka on samalla moderni ja ajaton, on tullut ehdoton trendi. Converse kengät ja laukut  ! ovat omiaan täydentämään vaatekaapin saamaan aikaan sporttisen, mutta samaan aikaan rennon ja trendikkään lookin!

Spartoo : Kenkämyyjä numero 1 Euroopassa

Perustettu vuonna 2006, Spartoo on nopeasti noussut yhdeksi Euroopan suurimmista kenkämyyjistä. Spartoo tarjoaa nykyisellään lähes 800 merkin valikoiman, johon kuuluvat naisten, lasten ja miesten kengät, sekä kaikki suosituimmat merkit, kuten Vans, Puma, Nike, New Rock ja Guess. Myös mallivalikoima on poikkeuksellisen laaja, sillä valittavissa on yli 30.000 erilaista mallia (saappaat,  korkokengät, naisten tennarit, tyylikkäät ballerinat, nilkkurit, sandaalit…). Tunnettu myös kansainvälisesti, Spartoo on 10 parhaan verkossa toimivan muotisivuston joukossa ja 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa.

• Liikevaihto 2012 : 150 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2011 : 100 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2010 : 50 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2009 : 30 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2008 : 15 miljoonaa euroa.
  • Liikevaihto 2007 : 5 miljoonaa euroa.
  • Yli 6 miljoona kävijää joulukuussa 2012 (Médiametrie, Europe).
  • 10 suosituimman verkossa toimivan muotisivuston joukossa, mukana muun muassa La Redoute ja 3 suisses (Médiametrie, 2012).
  • 10 nopeiten kasvavan yrityksen joukossa Euroopassa (Mediamomentum.co.uk, 2012).
  • Henkilöstö : 200 työntekijää.