Panimoliitto

Panimoalan valokuvauskilpailu Faces of Brewing on käynnissä

Lehdistötiedote   •   Loka 04, 2012 10:23 EEST

The Brewers of Europe järjestää nyt toista kertaa valokuvauskilpailun Faces of Brewing. Suositun kisan teemana on tänä vuonna olut ja paikallisyhteisöt. Euroopan panimoalan kattojärjestön kilpailu on avoin yli 21-vuotiaille eurooppalaisille. Kilpailuun voi osallistua lokakuun loppuun asti.

Euroopan oluenvalmistajat ovat osa paikallisia yhteisöjä ja vaikuttavat myönteisesti alueen talouteen työllistämällä ihmisiä niin panimoissa kuin maataloudessa, mallastamoissa ja ravintoloissa. Kilpailun tavoitteena on korostaa oluen ja sen valmistuksen sosiaalista, kulttuurista ja taloudellista merkitystä Euroopan yhteiskunnille ja tuoda esille yksilöt, jotka ovat näiden merkittävien kansantaloudellisten vaikutusten takana.

”Olut on seurajuoma ja osa eurooppalaista kulttuuria ja yhteisöjä. Tänä vuonna kilpailussa halutaan nostaa esille paikallisten yhteisöjen ja yksilöiden merkitys oluenvalmistuksen arvoketjussa. Kilpailuun voi osallistua kuvalla, joka kertoo tarinan esimerkiksi paikallisen pubin tai ravintolan työntekijästä, joka vaikuttaa myönteisesti paikalliseen olutkulttuuriin”, sanoo Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton projektipäällikkö Outi Heikkinen.

Kolmen parhaan kuvan ottajat palkitaan kameratarvikkeilla ja lisäksi ensimmäisen palkinnon voittaja kutsutaan Beer Serves Europe -gaalaan Brysseliin. Tarkemmat tiedot kilpailusta saat kilpailun nettisivuilta osoitteesta www.facesofbrewing.eu .

Viime vuonna kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran. Kilpailuun lähetettiin yli 700 kuvaa 13 Euroopan maasta.

Brewers of Europen jäseniä ovat kansalliset panimoliitot EU-maista, Norjasta, Sveitsistä ja Turkista. Suomesta liiton jäsen on Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto.

Lisätietoja kilpailusta:
The Brewers of Europe, p. + 32 (0)2 551 18 10, info@brewersofeurope.org

Kilpailun nettisivut ja sähköposti: www.facesofbrewing.eu, info@facesofbrewing.eu

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto
Projektipäällikkö Outi Heikkinen, p. (09) 148 871 (ETL vaihde), GSM 050 370 8677

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry on olutta, siideriä ja long drink -juomia sekä virvoitusjuomia ja kivennäisvesiä valmistavan kotimaisen teollisuuden edunvalvoja. Sen jäsenyritykset ovat Oy Hartwall Ab, Nokian Panimo Oy, Olvi Oyj ja Oy Sinebrychoff Ab. Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto toimii Elintarviketeollisuusliitto ry:n yhteydessä, ja se edustaa maamme jalostusarvoltaan neljänneksi suurinta elintarviketeollisuuden alaa.