Panimoliitto

Panimot työllistävät yli 400 kesätyöntekijää

Lehdistötiedote   •   Helmi 13, 2013 08:00 EET

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton jäsenyritykset haluavat tukea nuorten työllistymistä ja palkkaavat tänäkin vuonna satoja kesätyöntekijöitä. Hartwall, Nokian Panimo, Olvi ja Sinebrychoff ovat olleet vuodesta toiseen haluttuja kesätyöpaikkoja. Viime vuosina panimoihin on jätetty useita tuhansia kesätyöhakemuksia joka kevät ja panimoalan uskotaan houkuttelevan hakijoita jälleen runsain määrin.

Panimoteollisuus tarjoaa monipuolisia kesätyöpaikkoja yli 18-vuotiaille eri puolella Suomea. Suurin osa kesätyöntekijöistä pääsee tutustumaan panimoalaan tuotannossa ja logistiikassa. Lisäksi laboratorio, asiakaspalvelu, myynti ja hallinto tarjoavat kesätyöpaikkoja.

”Kesä on panimoalan kuumin sesonki ja vilkasta aikaa panimoissa. Kesätyöntekijöiden avulla panimoteollisuus pystyy vastaamaan sesongin tarpeisiin ja varmistamaan kesäjuomien toimituksien ja riittävyyden kuluttajille”, sanoo Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton toimitusjohtaja Elina Ussa.

Kesätyö on monelle nuorelle näyteikkuna käytännön työelämään ja voi vaikuttaa pitkälle ura- ja koulutusvalintoihin. Kesätöissä nuoret saavat arvokasta tietoa ja kokemusta työelämästä ja erilaisista työtehtävistä.

”Panimoille kesätyöntekijät ovat sijoitus tulevaisuuteen. Kesätyö voi antaa kipinän alalle ja kesätyöntekijöistä voi tulla alalle osaavia työntekijöitä ja kehittäjiä. Panimoalalta löytyy työntekijöitä, jotka ovat aloittaneet kesäpestissä ja kasvaneet ammattilaisiksi vuosien varrella,” toteaa Ussa.

Lisätiedot:
Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto
Toimitusjohtaja Elina Ussa, p. (09) 148 871 (ETL vaihde), GSM 045 269 7711
Viestintäpäällikkö Outi Heikkinen, p. (09) 148 871 (ETL vaihde), GSM 050 370 8677

Seuraa meitä Twitterissä @panimoliitto

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry on olutta, siideriä ja long drink -juomia sekä virvoitusjuomia ja kivennäisvesiä valmistavan kotimaisen teollisuuden edunvalvoja. Sen jäsenyritykset ovat Oy Hartwall Ab, Nokian Panimo Oy, Olvi Oyj ja Oy Sinebrychoff Ab. Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto toimii Elintarviketeollisuusliitto ry:n yhteydessä, ja se edustaa maamme jalostusarvoltaan neljänneksi suurinta elintarviketeollisuuden alaa.