Epson Suomi

Paperiroskasta uutta paperia suoraan toimistolla – Epsonin uusi innovaatio mullistaa toimistomaailman

Lehdistötiedote   •   Joulu 03, 2015 11:00 EET

Epson esittelee maailman ensimmäisen PaperLab-laitteen, joka valmistaa uutta paperia toimiston kierrätyspaperista mullistaen koko toimistoympäristön. Laite tuottaa ilman vettä vanhasta kierrätyspaperista uutta tulostuskelpoista paperia suoraan paikan päällä.

Epsonin uusi PaperLab-kone kykenee tuottamaan vanhoista dokumenteista eri kokoista, paksuista ja tyyppistä uutta paperia aina tavallisesta toimistopaperista käyntikorttipaperiin sekä myös värjättyä ja hajustettua paperia.

Maailman johtavana tulostinvalmistajana Epsonin on jo pitkään pitänyt ottaa huomioon, mitä tulostimissa käytetylle paperille tapahtuu käytön jälkeen. PaperLabin myötä yritys on ottanut paperinkierrätyksessä uuden harppauksen eteenpäin. Laite mullistaa yritysten paperitalouden ja nostaa kierrätyspaperin täysin uuteen asemaan haitasta hyödyksi.

PaperLab-laitteen prototyyppi esitellään Tokiossa Japanissa EcoProducts 2015 -messuilla, jotka pidetään 10.–12.12. Epson suunnittelee aloittavansa laitteen kaupallisen tuotannon Japanissa 2016 ja muualla maailmassa myöhemmin päätettävänä ajankohtana.

Koko alkuperäinen englanninkielinen tiedote on liitteenä PDF-muodossa.

PaperLab-koneen tärkeimmät tekniset tiedot (englanniksi):

Name The PaperLab office papermaking system
Dimensions (w x d x h) 2.6 x 1.2 x 1.8 meters (excluding projecting parts)
Paper production speed 14 sheets per minute (A4 sheets)
Paper that can be produced Sizes: A4 & A3 Types: Office paper, business card paper, and other paper of various thicknesses. Color paper (cyan, magenta, yellow, and colors formed by mixing these colors).
Paper that can be recycled Ordinary copy paper (A4 & A3)
Commercialization 2016

NOTE: These specifications are for a product that is still in development and are subject to change without notice.

Tietoja Epsonista

Epson on kansainvälinen innovaatioiden edelläkävijä, jonka tarjoamien tuotteiden valikoima ulottuu mustesuihkutulostimista ja -tulostusjärjestelmistä, 3LCD-projektoreista sekä teollisuusroboteista tunnistimiin ja muihin mikrolaitteisiin. Epsonin tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita niin yritysten, kotikäyttäjien, kaupallisten toimijoiden kuin teollisuudenkin käyttöön.

Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 94 yrityksestä, joissa työskentelee yli 73 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin.

Tietoja Epson Europesta

Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. Epson Europe työllistää 1 700 henkilöä ja sen myynti tilivuonna 2013 oli 1 517 miljoonaa euroa

Ympäristövisio 2050