Turun Uunisepät Oy

Parasta kotoilua takkatulen lämmössä

Lehdistötiedote   •   Kesä 17, 2013 08:32 EEST

Hyvinkään asuntomessujen (12.7.-11.8. 2013) pientalorakentajista 13 - lähes puolet - ovat valinneet kohteeseensa Uuniseppien varaavan takan. Messujen teemana on kotoilu ja aktiivinen arki sekä energiankulutuksen ympäristövastuullisuus. Puulämmitys tukee hienosti teeman kaikkia osa-alueita.

Messukohteissa Uuniseppien laaja mallisto on monipuolisesti esillä. Takat on sijoitettu seinän viereen, nurkkaan tai keskelle huonetta tilan jakajaksi. Talojen suunnittelijat ovat valinneet takkoihin erilaisia pintamateriaaleja ja hormiratkaisuja.

Uuniseppien messuosastolla UA8 on esillä sekä klassinen takkaperinne että moderni design. Nähtävänä on kaikkiaan viisi hienoa takkaa, mm. ainutlaatuisen upea Lumi-takka, joka tulee markkinoille syksyllä 2013. Moderni Lumi on leveä ja kookas takka, jossa myös luukku on erittäin näyttävä. Lumi on kuin avotakka, mutta täysin varaava, ekologinen lämmön lähde. Se on suunniteltu sisustajalle, jolle tavallinen on liian vähän. Kuten kaikki Uuniseppien varaavat takat myös Lumi mukautuu sisustukseen. Mieleisin takka syntyy valitsemalla sopiva väri takan pintaan, luukkuun ja hormiin. Uuniseppien suunnittelupalvelu on apuna valinnoissa.

Puulämmitys on edelleen uudisrakentajan sekä saneeraajan ykkösvalinta – tosin matalaenergia- ja passiivirakentaminen asettaa takkalämmityksellekin uudet haasteet. Uuniseppien lämmitysratkaisuissa lämpiää talon lisäksi myös vesi, joka voidaan ohjata joko käyttövedeksi tai lattialämmitykseen. Takan järkevä käyttö leikkaa energialaskua, tasaa sähkön kulutushuiput ja antaa turvaa sähkökatkojen varalle. Tunnelman tekijänähän takkaa ei voita mikään!

Lisätietoja:

Antti Partanen
markkinointipäällikkö
antti.partanen@uunisepat.fi

Kuvamateriaali:

Suomen kauneimmat varaavat tulisijat!