Viestintäyhtiö Ingressi

PayPalin ja IND Groupin uusi palvelu mahdollistaa tilisiirrot verkkopankista pelkällä sähköpostiosoitteella

Lehdistötiedote   •   Elo 29, 2013 22:43 EEST

PayPal ja IND Group ovat kehittäneet pankeille palvelun, jossa maksaminen verkkopankista onnistuu pelkää vastaanottajan sähköpostiosoitetta käyttämällä. Rahasiirrot onnistuvat palvelun avulla ilman, että maksajan tarvitsee tietää vastaanottajan tilinumeroa.

Kansainvälinen verkkomaksamisen palveluntarjoaja PayPal ja eurooppalainen, verkkopankkeihin erikoistunut teknologiayhtiö IND Groupin tuovat PayPalin maksutoiminnallisuudet verkkopankkien saataville Euroopassa, Lähi-idässä sekä entisen Neuvostoliiton alueella, kuten Venäjällä ja Ukrainassa.

Uuden palvelun avulla pankkien asiakkaat voivat tehdä tilisiirtoja verkko- tai mobiilipankistaan pelkkää vastaanottajan sähköpostiosoitetta käyttäen. Lähettäjällä ei tarvitse olla PayPal-tiliä, sillä maksuosoitus lähtee maksajan omasta verkkopankista.

IND-applikaatio on kehitetty erityisesti yksityishenkilöiden välisiin maksutarpeisiin, mutta soveltuu myös maksamiseen yrityksille. Ottamalla käyttöön PayPal-integroidun IND-applikaation pankit pystyvät tarjoamaan asiakkailleen uuden palveluominaisuuden ilman kalliita palveluiden ja pankkisovellusten kehityskustannuksia. Asiakkaille applikaatio mahdollistaa muidenkin PayPal-toimintojen hyödyntämisen verkkopankista käsin, kuten rahasiirtojen tekemisen PayPal-tililtä suoraan omalle pankkitilille.

”Innovaatiomme helpottaa merkittävästi kuluttajien rahasiirtoja, josta ensimmäisenä on nyt päässyt hyötymään puolalainen Alior-pankki. Seuraavaksi tuomme ohjelmistoalustaamme tarjolle muualle Eurooppaan. PayPalin 132 miljoonaa aktiivista asiakastiliä 193 markkina-alueella tarjoaa pankeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa uusia asiakkaita ympäri maailman”, kertoo Ganna Yevtushenko, Head of Business Development, PayPalista.

”Onnistunut käyttöönotto Puolan suurimpiin pankkeihin lukeutuvan Alior-pankin kanssa osoittaa, kuinka asiakkaille voi tarjota uusia maksutapoja ja tehdä heidän asiointikokemuksistaan entistä parempia”, toteaa Balázs Vinnal, CEO, IND Groupista.

ja

Ganna Yevtushenko, PayPal
gyevtushenko@paypal.com

Viktor Bálint, IND Group
viktor.balint@indgroup.eu

PayPal on nopea ja turvallinen palvelu maksamiseen ja maksujen vastaanottamiseen verkossa, mobiilisti ja myymälöissä. PayPalin avulla on mahdollista maksaa ja siirtää rahaa ilman, että maksajan tarvitsee toimittaa arkaluonteisia tietoja. PayPal-tilille rahan siirtäminen onnistuu mm. pankkisiirtoina ja luottokorteilla. PayPal on käytettävissä 193 markkina-alueella ja 25 valuutalla. Aktiivisia käyttäjätilejä on 132 miljoonaa ympäri maailman.  PayPal on osa NASDAQiin listattua eBayta. Lisätietoa: www.paypal.com.

IND Group kehittää verkko- ja mobiilipankkiteknologiaa keskittyen erityisesti asiakaskokemuksen kehittämiseen nykypäivän käyttäjille. Pyrkimyksenä on kehittää verkkopankeista myynnin ja asiakaskohtaamisen alustoja. IND Group tuottaa korkeatasoista teknologiaa yli 30 pankille kolmella mantereella 15 maassa, joita ovat mm. Saksa, Unkari, Puola, Iso-Britannia, Romania, Slovakia ja Venäjä. Lisäksi yritys on paikallisten kumppaneiden kautta läsnä entisen Neuvostoliiton maissa sekä Lähi-Idässä.

Viestintäyhtiö Ingressi (www.ingressi.fi) on viestintäpalvelujen tuottamiseen erikoistunut yritys, jonka palveluja ovat hyödyntäneet mm. Scanbox Entertainment Finland, Finnish Film & Audiovisual Export - Favex, Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY, JCDecaux ja Espoon Kuvataiteilijat, Sanoma, Outdoor Media sekä PayPal.