Collector

PayPortin uudeksi nimeksi Collector eCommerce. Luonnollinen askel palvelun kehittämisessä.

Lehdistötiedote   •   Maalis 02, 2012 15:17 EET

Collector on tarjonnut lasku- ja osamaksupalvelua verkkokaupankäyntiin vuodesta 2005 lähtien. PayPortin palvelu vakiintui nopeasti markkina-alueen kasvaessa. Yhtiö panostaa nyt palvelun kehittämiseen, joten samalla on myös sopiva hetki vaihtaa palvelun nimeä.

- Uusi nimi on Collector eCommerce. Se on asiakkaillemme selvä merkki siitä, että kaupankäynti on meille tärkeä kohdealue, sanoo toimitusjohtaja Lena Apler.

Verkkokauppa on kasvanut viime vuosina valtavaksi markkina-alueeksi, jolla on yhä useampia toimijoita, mikä ei varmasti ole jäänyt keneltäkään huomaamatta. Ostosten tekemisestä verkossa on tullut monille itsestään selvää. Verkkokaupan mielenkiintoinen kehityskulku tarjoaa suuria mahdollisuuksia, mutta myös aiempaa isompia riskejä kuluttajille. Mistä tietää, että kaikki sujuu kuten pitää?

- Collector eCommerce on turvallinen ja varma maksutapa verkkokaupassa. Tarjoamme asiakkaille mahdollisuuden osamaksuun ja jopa 60 päivän maksuajan laskulla. Asiakkaat saavat hyvän mahdollisuuden suunnitella talouttaan ja ostojaan, Lena Apler selventää.

Tärkein syy PayPort-nimestä luopumiseen on, että nimi Collector eCommerce tekee aiempaa selkeämmäksi, kuka palvelun tarjoaa. Collector on toiminut rahoitusalalla vuodesta 1999, sen taseen loppusumma on 393 miljoonaa euroa, ja se on finanssivalvonnan alaisuudessa.

- Collector on vahva ja kokenut yhteistyökumppani. Sekä asiakkaillemme että asiakkaidemme asiakkaille on luonnollisesti tärkeää tuntea olonsa turvalliseksi ja varmaksi luotettavan yhteistyökumppanin kanssa.

Nimenvaihdos on myös askel palvelun kehitystyössä. Monissa maissa on jo nykyään mahdollista käyttää laskupalvelua myös perinteisessä kaupankäynnissä. Käytäntö yleistyy varmasti jatkossa.

- Emme vedä jyrkkää rajaa verkkokaupan ja muun kaupankäynnin välille. Molemmat kuuluvat Collector Commerce -liiketoimintaamme. Uskomme, että useimmat asiakkaat haluavat perinteisessä kaupassa käydessään samoja palveluita kuin verkkokaupassakin, Lena Apler muistuttaa.

Collector on usean rahoituspalvelun yhteinen tuotemerkki. Olemme olleet luova ja uudella tavalla ajatteleva toimija pankki- ja rahoitusalalla vuodesta 1999 lähtien. Arvostamme erityisesti ammattitaitoa ja eettisiä toimintatapoja. Tarjoamme ratkaisuja yrityksille, jotka haluavat vapauttaa pääomaa. Palvelumme mahdollistavat myös helpon ja turvallisen ostamisen laskulla sekä osamaksuvaihtoehdon. Lisäksi tarjoamme laina- ja talletuspalveluja sekä luottokortteja yksityishenkilöille.
Collectorilla on noin 180 työntekijää ja toimipaikat Göteborgissa, Tukholmassa, Malmössa, Oslossa, Helsingissä sekä Münchenissä. Vuonna 2011 liikevaihtomme kasvoi 61 miljoonaan euroon, ja taseemme loppusumma noin 393 miljoonaan euroon.