Casumo

Peli, joka kääntää miljoona banaania hymyilemään

Lehdistötiedote   •   Joulu 14, 2015 10:30 EET

Suomalaiset syövät yli miljoona banaania päivässä, mutta pitävät banaania kaikkein tylsimpänä hedelmänä. Uusin Tuhoa Tylsyys -kampanja haluaakin osoittaa suomalaisille, etteivät banaanit ole tylsiä.

Itse asiassa banaani ei edes ole hedelmä, vaan marja. Suomen tylsin hedelmä on siis maamme väärinymmärretyin marja. Peliyhtiö Casumo tuo hymyn Suomen väärinymmärretyimpien marjojen huulille.

Banaaneja kääntämällä Suomesta hauskempi

Tuhoa Tylsyys-sivuston uudessa Epic Banana Flip -pelissä pelaaja saa eteensä miljoona banaania, tarkalleen ottaen 1 401 856, eli kaikki ne banaanit, jotka suomalaiset syövät päivässä. Banaanit ovat alassuin ”surullisia”, ja pelaajan pitää 60 sekunnin aikana klikata mahdollisimman monta banaania. Klikkauksesta banaanit kääntyvät ”iloisena” ylössuin.

Flip a banana for Finland -kampanjavideossa stand up -koomikko Heikki Vilja jalkautuu suomalaisille torille ja yrittää saada niin suomalaiset kuin turistitkin innostumaan banaaneista. Lopputuloksena sekä suomalaiset että banaanit tulevat iloisemmiksi.

”Casumolla pelaaminen on hauskaa. Halusimme luoda Tuhoa Tylsyys -sivustolle Casumo-henkisen pelin, jota on helppo ja hauska pelata. Toivomme, että suomalaiset pitävät Epic Banana Flip -pelistä ja että sen pelaaminen tuo hieman piristystä harmaaseen talveen”, sanoo Casumon markkinointijohtaja Hanne Aimonen.

Kampanjan taustalla on peliyhtiö Casumon syksyllä 2014 teettämä tutkimus Suomen tylsimmistä asioista. Tutkimuksen toteutti markkinatutkimusyritys TNS Group. Tuhoa Tylsyys -hankkeen tavoitteena on tehdä Suomesta hauskempi paikka yksi haaste kerrallaan.

Edellisen haasteen ”Vanilla Ice calling Finland” keulakuvana toimi 90-luvun megahitistään ”Ice Ice Baby” tunnettu Vanilla Ice. Rap-legenda teki tylsimmäksi valitusta jäätelömausta vaniljasta hauskemman yhdessä suomalaisten kanssa.

Casumon Tuhoa Tylsyys -kampanja, kyselytutkimus ja Flip a banana for Finland -video: www.tuhoatylsyys.com

Lisätiedot: press@casumo.com

Casumo on palkittu nettikasino, jonka pääkonttori sijaitsee Maltalla. Yhdistämällä sosiaalisen- sekä rahapelaamisen, Casumo on rakentanut maailman ensimmäisen kasinoseikkailun, jossa pelaaja ei ainoastaan kerää voittoja, vaan myös pisteitä jokaisella pelatulla kierroksella. Casumo pyrkii suunnittelun, teknologian ja innovaation kautta muokkaamaan nuoren ja monella tavalla vielä kehittymättömän toimialan. Vuonna 2012 perustettu Casumo on yksi nopeimmin kasvavista nettikasinoista Euroopassa. Lisätietoja osoitteessa: www.casumo.com.