Viestintätoimisto Pohjoisranta

Pernod Ricard Finland on Alkon paras toimittaja

Lehdistötiedote   •   Loka 11, 2010 13:07 EEST

Pernod Ricard Finland Oy on palkittu parhaana Alkon vuotuisessa Paras toimittaja -arvioinnissa. Palkinnot jaettiin 8. lokakuuta 2010. Mukana arvioinnissa oli yhteensä 22 alkoholin toimittajaa.

”Palkinto on hieno tunnustus koko yrityksemme yhteiselle pyrkimykselle alan laatujohtajuuteen. Tunnustuksen saaminen Alkon kaltaiselta asiakaspalvelun huippuosaajalta on meille erityisen arvokasta”, toteaa Pernod Ricard Finlandin toimitusjohtaja Tarja Uitti.

Paras toimittaja -arviointi tarkastelee yrityksen toimintaa kahdeksan osamittarin kautta. Kriteereihin kuuluvat asiakasvalitusten määrä, tuotemuutosten hoitaminen, myyntikelvottomien tuotteiden ja toimitusvirheiden määrä, jakeluun liittyvät logistiikkatekijät kuten jakelun aloitukset, tuotteiden saatavuusaste ja tarjousprosessin hoito. Mittareiden tarkastelujakso on 12 kuukautta. Arviointiin mukaan päästäkseen toimittajan tulee olla toiminut suorajakelijana vuoden ajan.

Paras toimittaja -seurannasta on rajattu pois Alkon oma tuonti sekä panimot.

Toimitusjohtaja Tarja Uitti, Pernod Ricard Finland
puh. 040 560 0614, email tarja.uitti@pernod-ricard-finland.com