Contribyte Oy

Pilvipalvelut yhdistyvät avoimen lähdekoodin ratkaisuihin FreeNEST-projektialustalla

Lehdistötiedote   •   Marras 08, 2011 14:42 EET

Pilvipalvelut mahdollistavat tehokkaan ohjelmistokehityksen ja avoimen lähdekoodin ratkaisut ovat kustannustehokkaita. Tältä pohjalta ponnistaa FreeNEST Portable Project Platform, joka yhdistää eri sovellukset muokattavalla alustalla.

FreeNEST on seuraavan sukupolven avoimen lähdekoodin ratkaisu. Se integroi projektinhallinnassa käytettävät työkalut yhteen pakettiin, joka jaetaan pilven kautta. Aiemmin integraatioratkaisut ovat olleet suurten kaupallisten toimijoiden hallussa. NEST pyrkii samaan ilman raskaita ominaisuuksia ja ilman raskasta hintalappua. Virtualisoinnin ja räätälöitävyyden ansiosta siihen voidaan kätevästi yhdistää vain ne työkalut, joita tarvitaan.

"FreeNEST integroi joukon parhaita webbipohjaisia avoimen lähdekoodin työkaluja. Modulaarisen rakenteen ansiosta eri ohjelmistokomponetteja voidaan tarvittaessa lisätä, vaihtaa ja poistaa", kertoo Nest-konseptin pääarkkitehti Marko Rintamäki Nestronite Oy:stä.

Nestroniten kumppanina toimii ohjelmistokehitystä konsultoiva Contribyte Oy. "Pilvipalveluiden ja avoimen lähdekoodin hyödyt jo tunnetaan. Niiden yhdistäminen on erittäin tehokas idea projektihallintaan. Skaalautuvan alustan ansiosta sitä voi käyttää myös suuremmissa projekteissa", kertoo toimitusjohtaja Lasse Mikkonen.

Juha Karjalainen
Contribyte, operatiivinen johtaja
Nestronite
juha.karjalainen@contribyte.fi
0400 855 846

FreeNEST Portable Project Platform kehitettiin Jyväskylän ammattikorkeakoulussa osana Cloud Software ‑ohjelmaa. Nestronite Oy on startup-yritys ja sijaitsee Jyväskylässä. Yrityksen perustajina ovat projektialustan kehittäjät Marko Rintamäki, Jouni Huotari, Ilkka Turunen, Joni Katajamäki), Jyväskylän Turbiini Oy ja Contribyte Oy. Contribyte Oy vastaa FreeNEST -ratkaisun konsultoinnista ja kaupallisen version myymisestä pääkaupunkiseudulla.