KUKA Nordic AB

POHJOISMAISESSA ENSIESITTELYSSÄ – KUKA´N UUDET PIKKUROBOTIT

Lehdistötiedote   •   Elo 17, 2012 15:38 EEST

KUKA Nordic esittelee uuden AGILUS sarjan Alihankintamessuilla Tampereella 18 – 20 syyskuuta

Augsburg/München, Elokuu 2012 – KUKA’n uusien pikkurobottien lanseeraus otettiin erittäin hyvin vastaan Automatica näyttelyssä Münchenissä, jossa KUKA esitteli uuden "AGILUS-robottisarjan."

LAAJENNETTU TUOTEVALIKOIMA TÄYDENTYY UUSILLA PIKKUROBOTEILLAKR AGILUS robottisarja, KUKA’n uudet pikkurobotit saivat maailman ensi-iltansa. KR AGILUS esittää vakuuttavat tulokset 6 ja 10 kg:n käsittelykyvyssä suurella tarkkuudella ja äärimmäisellä nopeudella. Robotti on suunniteltu liikkeille, joissa tarvitaan erittäin lyhyitä tahtiaikoja.
Tarkkuus ja nopeus ovat uuden KR AGILUS robottisarjan merkittäviä vahvuuksia.

AUTOMAATIO ON HELPPOAJoustavuus, avoimuus, yksinkertaisuus ja turvallisuus ovat tärkeimmät tuloksellisen automaation peruspilarit. KUKA robotit tarjoavat yleisteollisuuden käyttöön räätälöityjä ”kaikki yhdessä” ratkaisuja. Uusilla pikkurobottitekniikan vahvuuksilla, laajennetulla KR QUANTEC perheellä, sekä joustavalla robotin ohjausjärjestelmällä KR C4 KUKA Roboter esitti AUTOMATICA 2012 näyttelyssä, että jopa monimutkaiset automatisointikohteet tulevat yksinkertaisiksi innovatiivisilla ideoilla.

KUKA Roboter GmbH, Augsburg on osa KUKA AG:ta ja luetaan maailman johtaviin teollisuusrobottien toimittajiin. Yrityksen ydinosaamisalueisiin kuuluvat teollisuusrobottien, ohjausjärjestelmien ja ohjelmistojen kehitys, tuotanto ja myynti. Yritys on markkinajohtaja Saksassa ja Euroopassa ja on maailmanlaajuisesti sijalla 3. KUKA Robot Group työllistää n. 2750 työntekijää eri puolilla maailmaa. Liikevaihto vuonna 2011 oli 616,3 miljoonaa euroa. 25 tytäryhtiötä ovat läsnä tärkeillä markkina-alueilla Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa.

KUKA Nordic AB on KUKA Roboter GmbH:n tytäryhtiö. Pääkonttori sijaitsee Göteborgissa Ruotsissa. KUKA Nordic AB työllistää 30 työntekijää pohjoismaissa ja liikevaihto 2011 oli n. 11 miljoonaa euroa