Pohjola Pankki

Pohjola Vakuutukselta työhyvinvointia vakuuttamisen rinnalle

Lehdistötiedote   •   Loka 21, 2010 19:29 EEST

Pohjola Vakuutus laajentaa liiketoimintaansa työhyvinvointiin ensi vuoden alussa. Työhyvinvoinnin analyysiin, johtamiseen ja mittaamiseen liittyviä asiantuntijapalveluja tuottamaan on perustettu tytäryhtiö Pohjola Terveys Oy.

- Pohjola Terveys keskittyy työhyvinvoinnin palveluihin. Yrityksissä on selkeä tarve henkilöstön työkyvyn ja hyvinvoinnin ylläpitämiselle. Meidän tehtävämme on pitää huolta, että työhyvinvointi nousee osaksi yrityksen strategiaa ja johtamista. Työhyvinvoinnin tulee myös olla suunnitelmallista ja sitä on mitattava kokonaisuutena, ei yksittäisinä toimenpiteinä, kertoo Pohjola Vakuutuksen uusista liiketoiminnoista vastaava johtaja Veli-Matti Qvintus.

Pohjola Terveys tarjoaa yrityksen käyttöön työhyvinvoinnin analyysin ja seurannan sekä erilaisia toimintamalleja ja tukea työhyvinvoinnin päivittäiseen johtamiseen. Asiakasyritysten työhyvinvoinnin kehittämisestä vastaa asiantuntijajoukko, jolla on monipuolista osaamista ja kokemusta hr-johtamisesta, työterveyshuollosta, taloudellisesta analysoinnista sekä vahinko- ja eläkevakuuttamisesta.

- Tänä päivänä ymmärretään, että työhyvinvoinnin ylläpito on muutakin kuin työterveyshuoltoa ja työpaikkaliikuntaa. Se vaatii laadukasta johtamista ja esimiestyötä sekä hyvän työilmapiirin luomista. Yritykset haluavat pitää kiinni hyvästä työvoimasta ja toisaalta työuria halutaan pidentää.

- Kun henkilöstö voi hyvin, se näkyy yhtiön tuloksessa ja maksaa itsensä takaisin silloin, kun se on osa yrityksen jokapäiväistä työtä, ei vain yksittäisiä toimenpiteitä. Sairauspoissaolojen väheneminen tuo yritykselle kustannussäästöjä. Pitkällä tähtäimellä työhyvinvoinnin onnistuminen näkyy myös yrityksen alentuneina työkyvyttömyyseläke- ja työtapaturmakustannuksina, Qvintus sanoo.

- Pohjolassa on ennestään paljon terveyteen, hyvinvointiin ja henkilöriskien hallintaan liittyvää asiantuntemusta henkilövakuuttamisen kautta. Yritykset ovat myös toivoneet meiltä tällaista kokonaisvaltaista palvelua, Qvintus perustelee.

Pohjola Terveys Oy tarjoaa palvelujaan ensi vaiheessa yli 250 henkeä työllistäville yrityksille pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa. Toiminta alkaa vuoden 2011 alussa. Pohjola Terveys Oy:n toimitusjohtajana toimii Veli-Matti Qvintus.

LISÄTIETOJA:

Johtaja Veli-Matti Qvintus, Pohjola Vakuutus Oy, uudet liiketoiminnat, puh. 0400 685 356
Johtava työterveyslääkäri Lisbeth Forsman-Grönholm, puh. 050 5160 686
Yksikönpäällikkö Tanja Martin, puh. 040 504 5433