Pohjola Pankki

Pohjolan indeksilainalla osakemarkkinoille

Lehdistötiedote   •   Loka 18, 2010 11:46 EEST

Pohjola Pankki Oyj laskee 9.12.2010 liikkeeseen Pohjola Menestyjät IX/2010 -indeksilainan, jonka nimellismäärä on enintään 40 miljoonaa euroa. Laina on suunnattu vähittäissijoittajille ja se on viisivuotinen. Laina lasketaan liikkeeseen Pohjolan kotimaisen joukkovelkakirjaohjelman alla. Merkintäaika alkaa 25.10.2010.

Lainavaihtoehdot ovat Neutraali ja Plus, emissiokurssit 100 % ja 110 %. Indeksihyvitys lasketaan kertomalla tuottokertoimella pörssiosakkeista muodostuvan osakekorin lähtö- ja loppuarvon välinen suhteellinen positiivinen muutos.

Osakekori-indeksissä on mukana samoilla painoilla Pohjolan osakeanalyytikoiden valitsemat 12 yhtiötä: Hennes & Mauritz, LM Ericsson, TeliaSonera, Novo Nordisk, Carlsberg, A.P. Moller-Maersk, Statoil, DnB NOR, Nokia, Fortum, Sampo ja UPM-Kymmene.

Liikkeeseenlaskun järjestäjänä toimii Pohjola, ja laina listataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä, jos liikkeeseen laskettu määrä on vähintään pörssin sääntöjen mukainen vähimmäismäärä. Merkintäpaikkoina ovat OP-Pohjola-ryhmän jäsenpankkien konttorit sekä op.fi/joukkolainat.

Pankinjohtaja Hanno Hirvinen, p. 010 252 2221