Pohjola Pankki

Pohjolan indeksilainalla osakemarkkinoille

Lehdistötiedote   •   Helmi 22, 2011 09:49 EET

Pohjola Pankki Oyj laskee 6.4.2011 liikkeeseen Pohjola Arvo-Osake III/2011 -indeksilainan, jonka nimellismäärä on enintään 40 miljoonaa euroa. Laina on suunnattu vähittäissijoittajille ja se on viisivuotinen. Laina lasketaan liikkeeseen Pohjolan kotimaisen joukkovelkakirjaohjelman alla. Merkintäaika alkaa 28.2.2011.

Lainavaihtoehdot ovat Neutraali ja Plus, emissiokurssit 100 % ja 110 %. Indeksihyvitys lasketaan kertomalla tuottokertoimella pörssiosakkeista muodostuvan osakekorin lähtö- ja loppuarvon välinen suhteellinen positiivinen muutos.

Osakekori-indeksissä on mukana samoilla painoilla Pohjola Pankin osakeanalyytikoiden valitsemat 8 yhtiötä: LM Ericsson, Fortum, Nokia, Rautaruukki, Sampo, Stora Enso, TeliaSonera ja UPM-Kymmene.

Liikkeeseenlaskun järjestäjänä toimii Pohjola, ja laina listataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä, jos liikkeeseen laskettu määrä on vähintään pörssin sääntöjen mukainen vähimmäismäärä. Merkintäpaikkoina ovat OP-Pohjola-ryhmän jäsenpankkien konttorit sekä op.fi/joukkolainat.

Pankinjohtaja Hanno Hirvinen, p. 010 252 2221

Pohjola on suomalainen finanssipalvelukonserni, joka tarjoaa yritys- ja yhteisöasiakkaille monipuoliset pankki-, vahinkovakuutus- ja varainhoitopalvelut. Yksityishenkilöille Pohjola tarjoaa kattavat vahinkovakuutus- ja private banking -palvelut.

Pörssinoteerattu Pohjola Pankki Oyj (Pohjola) on osa OP-Pohjola-ryhmää, joka on johtava finanssiryhmä Suomessa. Pohjola toimii ryhmän keskuspankkina ja vastaa ryhmän kansainvälisestä toiminnasta. OP-Pohjola-ryhmään kuuluu yli 200 osuuspankkia sekä ryhmän keskusyhteisö OP-Pohjola osk tytär- ja lähiyhteisöineen, joista Pohjola on suurin.