Pohjola Pankki

Pohjolan indeksilainalla osakemarkkinoille

Lehdistötiedote   •   Kesä 10, 2011 14:00 EEST

Pohjola Pankki Oyj laskee 17.8.2011 liikkeeseen Pohjola Maailman Menestyjät VI/2011 -indeksilainan, jonka nimellismäärä on enintään 40 miljoonaa euroa. Laina on suunnattu vähittäissijoittajille ja se on viisivuotinen. Laina lasketaan liikkeeseen Pohjolan kotimaisen joukkovelkakirjaohjelman alla. Merkintäaika alkaa 27.6.2011. Lainavaihtoehdot ovat Neutraali ja Plus, emissiokurssit 100 % ja 110 %. Indeksihyvitys lasketaan kertomalla tuottokertoimella pörssiosakkeista muodostuvan osakekorin lähtö- ja loppuarvon välinen suhteellinen positiivinen muutos. Osakekori-indeksissä on mukana samoilla painoilla Pohjola Pankin osakeanalyytikoiden valitsemat 10 yhtiötä: Google, Microsoft, Vodafone, General Electric, Apple Computer, HSBC Holdings, Toyota Motor, Tesco, China Mobile ja Coca-Cola Company. Liikkeeseenlaskun järjestäjänä toimii Pohjola, ja laina listataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä, jos liikkeeseen laskettu määrä on vähintään pörssin sääntöjen mukainen vähimmäismäärä. Merkintäpaikkoina ovat OP-Pohjola-ryhmän jäsenpankkien konttorit sekä op.fi/joukkolainat LISÄTIETOJA Pankinjohtaja Hanno Hirvinen, p. 010 252 2221 This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Pohjola Pankki Oyj via Thomson Reuters ONE [HUG#1522706]