Proact Oy

Proactilta kolmen konesalin tallennusratkaisu Tiedolle

Lehdistötiedote   •   Syys 10, 2010 02:33 EEST

Vaativien tallennusratkaisujen toteuttaja Proact on toimittanut Tieto Oyj:lle kolmen konesalin tallennusratkaisun, joka perustuu NetAppin teknologiaan. Tieto kuuluu pohjoismaiden suurimpiin tietotekniikan palveluyhtiöihin.

Proact toimitti Tiedolle kahden konesalin peilatun NetApp MetroCluster -tallennusjärjestelmän NetApp NearStore -varmistusjärjestelmän. MetroClusterin avulla tuhoutunut data saadaan nopeasti takaisin käyttöön. Peilaus merkitsee sitä, että ensisijaisen konesalin sisältämästä datasta tehdään kopio toiseen konesaliin. Jos data menetetään molemmista konesaleista, NearStore-varmistuksella tiedot saadaan palautettua.

”Erilaiset toimittamamme tietojärjestelmät ovat asiakkaille yhä kriittisempiä ja siksi toiminnaltamme edellytetään ketteryyttä”, Tiedon Customer Services Director Matti Vakkuri kertoo.

Tieto on ollut Proactin asiakas jo kuuden vuoden ajan ja NetApp-tallennusjärjestelmiä on toimitettu useita. Tiedossa on nyt ylitetty NetApp-järjestelmien kokonaismäärässä yhden petatavun rajapyykki.

”NetAppin teknologiat ovat joustavia. Ne mukautuvat tietomäärän jatkuvaan kasvuun ja takaavat paremman tuoton konesali-investoinnille.  Lisäksi vikatilanteista toivutaan nopeammin ja vähemmin datan menetyksin”, Proactin myyntipäällikkö Marko Peltola sanoo.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Osmo Laita, Proact, puh. 040 774 0460, osmo.laita@proact.fi