Syöpäjärjestöt

Professori Nea Malila valittu Suomen Syöpärekisterin johtajaksi

Lehdistötiedote   •   Loka 16, 2012 11:15 EEST

Suomen Syöpärekisterin johtajaksi on valittu lääketieteen tohtori, professori Nea Malila. Malila seuraa tehtävässään professori Timo Hakulista, joka siirtyy eläkkeelle vuoden 2012 lopussa.

Nea Malila on toiminut Suomen Syöpärekisterin yhteydessä olevan Joukkotarkastusrekisterin johtajana vuodesta 2005. Malila on epidemiologian dosentti, joka on vuodesta 2008 lähtien ollut myös osa-aikainen syöpäepidemiologian professori Tampereen yliopiston terveystieteen yksikössä. Viime vuonna Suomen epidemiologian seura valitsi hänet vuoden epidemiologiksi.

Suomen Syöpärekisteri on Suomen Syöpäyhdistyksen ylläpitämä syöpätautien tilastollinen ja epidemiologinen tutkimuslaitos, joka on perustettu vuonna 1952. Syöpärekisteri ylläpitää lakisääteistä rekisteriä syöpätaudeista, julkaisee vuosittain syöpätilastoa sekä tekee esiintyvyyteen ja vaaratekijöihin liittyvää ja tilastollista syöpätutkimusta.

Lisätiedot:

Professori Nea Malila, 050 305 5730, nea.malila(at)cancer.fi (Malila on tiedotusvälineiden tavoitettavissa 24.10. jälkeen)

Pääsihteeri Sakari Karjalainen, Suomen Syöpäyhdistys, 0400 818 910, sakari.karjalainen(at)cancer.fi

Tiedottaja Maarit Rautio, Suomen Syöpäyhdistys, 040 549 1003, maarit.rautio(at)cancer.fi