Proha Oyj

PROHA NOSTAA TULOSOHJAUSTA LUOVUTUSVOITON VUOKSI (tulosvaroitus)

Lehdistötiedote   •   Syys 16, 2010 01:56 EEST

Tänään solmitulla kauppasopimuksella Proha on myynyt kaikki omistamansaProCountor International Oy:n osakkeet Pretax Oy:lle. Proha arvioi kirjaavansakaupasta noin 0,9 milj. euron verovapaan luovutusvoiton kolmannellavuosineljänneksellä. Kauppasummasta maksetaan käteisenä 80 % heti allekirjoituksen yhteydessä.Kauppahinnan toinen erä 20 % suoritetaan 31.1.2011 mennessä. Kaupan vuoksi Proha muuttaa aikaisempaa vuoden 2010 ennustettaan liiketuloksenja tuloksen osalta. Liikevaihtoon kaupalla ei ole vaikutusta. Uusi ohjaus:Vuoden 2010 liikevaihdon arvioidaan olevan suurempi kuin vuonna 2009.Liiketuloksen vuodelle 2010 arvioidaan olevan 4,5 - 6,5 % liikevaihdosta.Vuoden 2010 tuloksen arvioidaan olevan 3,0 - 5,0 % liikevaihdosta.Liiketoiminnan vuosisykliin liittyvät vaihtelut, kuten laskutettavien päivienmäärä, tulevat vaikuttamaan Prohan tulokseen vuoden kolmannella neljänneksellä.Tämän vuoksi ilman luovutusvoittoa kolmannen neljänneksen tulos ennakoidaanolevan alhaisempi kuin neljännen neljänneksen. Aiempi ohjaus:Vuoden 2010 liikevaihdon arvioidaan olevan suurempi kuin vuonna 2009.Liiketuloksen vuodelle 2010 arvioidaan olevan 3,0 - 5,0 % liikevaihdosta.Vuoden 2010 tuloksen arvioidaan olevan 1,5 - 3,5 % liikevaihdosta.Liiketoiminnan vuosisykliin liittyvät vaihtelut, kuten laskutettavien päivienmäärä, tulevat vaikuttamaan Prohan tulokseen vuoden kolmannella neljänneksellä.Tämän vuoksi kolmannen neljänneksen tulos ennakoidaan olevan alhaisempi kuinneljännen neljänneksen. Ohjeistuksessa ei ole muuta muutosta kuin luovutusvoiton vaikutus sekäliiketulokseen että tulokseen. Kaupalla ei ole vaikutusta Prohan liiketoimintaan. Pretax Oy ja ProCountor International Oy julkaisevat oman tiedotteensa kaupasta.Proha OyjIlkka ToivolaToimitusjohtajaLisätietoja: PROHA OYJToimitusjohtaja Ilkka ToivolaPuh. 020 436 2000ilkka.toivola@proha.comJakelu:NASDAQ OMX Helsinki OyKeskeiset tiedotusvälineet Source: Millistream