Tredea Oy

Pysy kartalla Tampereen alueen startup-yrityksistä - Startup-yhteisön verkostoituminen vauhdittuu karttapalvelun avulla

Lehdistötiedote   •   Kesä 25, 2013 15:00 EEST

Tampereen alueen startup-yhteisö on saanut karttapalvelun, joka tarjoaa yrityksille entistä helpomman tavan löytää yhteistyökumppanin, asiakkaan tai jopa sijoittajan. Twitteriin linkitetyn palvelun kautta kenellä tahansa on mahdollisuus seurata alueen startup-yhteisön aktiivisuutta ja ilmoittautua sinne itse yrityksenä, palveluntarjoajana tai sijoittajana. Hiljaisella juhannusviikolla palveluun ilmoittautui peräti n. 20 yritystä päivässä. Palvelun on toteuttanut Haltu Oy ja sen rahoitus tulee Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Tredea Oy:n koordinoimasta PIB*-hankkeesta, jonka rahoittaa Pirkanmaan ELY-keskus Euroopan sosiaalirahastosta. Palvelu on toteutettu yhteistyössä Vapaa Pudotus Oy:n kanssa.

-  Osallistuimme keväällä Pirkanmaan Yrittäjien Viennin Kontaktikisaan, joka järjestettiin Kööpenhaminassa. Tutustuimme siellä sikäläiseen palveluun, jossa startup-yritykset ja -yhteisöt olivat kätevästi yhdestä paikassa ja halusimme toteuttaa vastaavanlaisen palvelun myös Tampereelle, kertoo Haltu Oy:n toimitusjohtaja Mikko Sävilahti.

Tieto avoimeen lähdekoodiin perustuvasta karttapalvelusta on levinnyt tähän mennessä pääasiallisesti vain sosiaalisessa mediassa: Twitterissä ja Facebookissa. Palvelu on liitetty Twitteriin, johon tulee automaattisesti tieto uusista palveluun lisätyistä yrityksistä.

Yhteistyöllä palvelu pystytään pitämään elävänä ja palautteen kautta siihen pystytään toteuttamaan uusia toiminnallisuuksia. Palvelu pyritään pitämään mahdollisimman yksinkertaisena, jotta tietojen lisääminen olisi yrityksille mahdollisimman vaivatonta. Karttapalvelusta halutaan rakentaa mahdollisimman kattava, jotta sen avulla pystytään lisäämään tietoutta alueen vireästä startup-yhteisöstä ja edesauttamaan verkostojen syntymistä.

-  Toiveenamme on saada palveluun lisää startup-yrityksiä, mutta myös palveluntarjoajia, jotka pystyvät osaamisellaan auttamaan liiketoimintaansa aloittelevia yrityksiä, Sävilahti huomauttaa.

Karttapalvelu on osoitteessa www.tamperestartups.fi. Paras tapa pysyä perässä palveluun tulleista, uusista yrityksistä on seurata palvelun viestejä Twitterissä, osoitteessa http://twitter.com/trestartups.

Lisätietoa:

Mikko Sävilahti, yrittäjä
Haltu Oy
mikko@haltu.fi

Jouni Myllymäki, projektipäällikkö
Tredea Oy/ Pirkanmaan Innovaatioista Bisnestä –hanke* (PIB)
jouni.myllymaki@tredea.fi

Tredea Oy on Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö. Yhtiö ylläpitää ja vahvistaa kaupunkiseudun vetovoimaisuutta ja varmistaa menestyvän yritystoiminnan edellytyksiä.
Tredea Oy toimii operatiivisena voimana, kun seudulle houkutellaan uusia yrityksiä, investointeja, pääomia, matkailijoita ja osaajia.