QPR Software Oyj

QPR tuo prosessien automaattisen kuvaamisen Salesforce.com:iin

Lehdistötiedote  •  2012-02-21 15:35 EET

QPR Software julkaisee asiakkuudenhallintajärjestelmä Salesforce.com:iin kehitetyn ratkaisunsa prosessien automaattista kuvaamista varten. Hyödyntäen järjestelmän tuottamaa lokitietoa, QPR ProcessAnalyzer antaa objektiivisen kuvan myynnistä visualisoimalla toteutuneet myyntiprosessit. Ratkaisu tarjoaa ajantasaista tietoa tyypillisistä myyntipoluista ja esittää prosessin suorituskykytietoja. Lisääntyneellä tiedolla organisaatiot voivat johtaa myyntityötä entistä paremmin ja kasvattaa myyntiään.

“Yritykset panostavat paljon myyntihenkilöstönsä valmentamiseen ja johtamiseen, mutta myyntiprosessin todentaminen ja analysointi objektiivisesti on vaikeaa. QPR ProcessAnalyzerin avulla Salesforce.com:ia käyttävät organisaatiot voivat ensimmäistä kertaa saada täydellisen ymmärryksen myyntiponnisteluistaan”, kertoo QPR Softwaren tuotejohtaja Sami Tähtinen.

Hyödyntämällä Salesforce.com:in tallentamaa lokitietoa QPR ProcessAnalyzer kuvaa myyntiprosessit niin kuin ne ovat todellisuudet toteutuneet. Analyysi kattaa myyntipolut, prosessikaaviot ja prosessivariaatiot. Ymmärrystä lisäävät ajalliset kestot, siirtymäajat sekä muut prosessin suorituskykyä kuvaavat suhdeluvut. Prosesseja on mahdollista verrata erilaisten taustatietojen perusteella, kuten myyntiyksikkö, myytävä tuote, ajankohta sekä asiakas. Näiden tietojen avulla yritykset voivat faktoihin perustuen vastata myynnin johtamisen kysymyksiin kuten:

• Missä vaiheessa myyntisykliä koemme eniten haasteita?
  • Millaiset syys-seuraamusketjut kuvaavat voitettuja ja hävittyjä kauppoja?
  • Mitkä ovat myyntisyklin eri vaiheiden todelliset kestot?
  • Mitkä ovat kaupan syntymisen todennäköisyydet myynnin eri vaiheissa?

QPR ProcessAnalyzerin luoma ymmärrys tuo käytännöllistä ja konkreettista hyötyä. Esimerkiksi myyntiraportit ja -ennusteet tarkentuvat merkittävästi, kun kaupan syntymisen vakiotodennäköisyydet Salesforce.com:in myyntivaiheissa korvataan toteutuneilla, aidoilla todennäköisyyksillä.

Tutkimusyhtiö Gartner ennusti hiljattain prosessien automaattisen kuvaamisen (engl. Automated Business Process Discovery) teknologiaksi, joka valtavirtaistuu seuraavien 5-10 vuoden aikana.

“Käsissämme on ensimmäinen todellinen valtavirtasovellus prosessien automaattisesta kuvaamisesta. Vallankumouksellista on, että menetelmän perinteisesti vaikein ja työllistävin osuus, datan ekstraktointi ja validointi, on täysin automatisoitu. Analyysin tekeminen vaati vain muutaman hiiren napsautuksen. Säästetty aika voidaan käyttää tuottavaan analyysityöhön”, kertoo Tähtinen.

Pilvipohjaisena ratkaisuna QPR ProcessAnalyzer on helposti liitettävissä Salesforce.com:iin ilman tarvetta ohjelmoinnille. QPR ProcessAnalyzeriä voidaan käyttää suoraan Salesforce.com:in käyttöliittymän kautta tarjoten liiketoimintakäyttäjille nopean pääsyn raportteihin. Ratkaisuun sisältyy laaja analysointiympäristö, joka on suunnattu liiketoiminnan kehityksestä vastaaville henkilöille ja analyytikoille.

Ratkaisun julkistamisen yhteydessä QPR julkaisi englanninkielisen White Paperin otsikolla “Automated Business Process Discovery for Salesforce.com”, joka on ladattavissa maksutta yhtiön verkkosivuilta osoitteessa http://bit.ly/yj5HAQ

Lisätietoja antaa:

Sami Tähtinen
Tuotejohtaja, QPR Software
sami.tahtinen (a) qpr.com

Lisätietoa QPR ProcessAnalyzeristä:

Salesforce ja Salesforce.com ovat Salesforce.com Inc:in rekisteröimiä tavaramerkkejä.

QPR Software Oyj tarjoaa asiakkailleen parhaat palvelut ja ohjelmistot prosessien ja kokonaisarkkitehtuurin kehittämiseen. Yhtiöllä on yli 1 500 yksityisen ja julkisen sektorin asiakasta ympäri maailman yli 50 maassa.QPR:n osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.  QPR - Quality. Processes. Results. www.qpr.fi

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom