Quattrogroup

Quattrogroup ja Aalto-Yliopistokiinteistöt rakentavat Open Innovation Housen Otaniemeen

Lehdistötiedote   •   Kesä 09, 2011 10:42 EEST

Quattrogroup ja Aalto-Yliopistokiinteistöt Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Open Innovation Housen rakentamisesta Maarinrantaan, Espoon Otaniemeen. OIH Maarinrannan hanke  toteutetaan projektinjohtourakkana ja se on laajuudeltaan noin 11 180 brm2.

Nelikerroksinen toimistokiinteistö sisältää kokous-, sosiaali-, ja toimistotilat sekä kahvilan. Kiinteistön valmistuvista tiloista runsas puolet on vuokrattu yksityiselle yritykselle R&D –toimintaa varten.

Suurin osa lopuista tiloista on varattu Aalto-yliopistolle. Toteutuksen tavoitteena on tilankäytöltään tehokas kiinteistö joka tukee ihmisten luonnollista kohtaamista ja liikkuvaa työskentelyä. Yritysten mukanaolo syventää ja helpottaa yritysten ja yliopiston yhteistoimintaa. Rakennuksen pääsuunnittelija on arkkitehti Tuomo Siitonen.

OIH Maarinrannan haetaan Gold tason LEED- sertifikaattia. LEED, Leadership in Energy and Environmental Design, on kansainvälinen rakennusten suunnittelun, rakentamisen sekä käytön ja ylläpidon ympäristöluokitus.

LEED-sertifioidut hankkeet ovat energiatehokkaita, ympäristöystävällisiä ja pienentävät kiinteistön käyttökustannuksia.

Työt alkavat kesäkuussa 2011 ja kohde valmistuu lokakuussa 2012.

QUATTROGROUP palvelee asiakkaitaan rakennusinvestointien suunnittelussa ja toteuttamisessa. Budjetoitu liikevaihtomme vuodelle 2011 on 120 miljoonaa euroa ja työllistämme keskimäärin 300 rakennusalan ammattilaista. Kuulumme kymmenen suurimman talonrakennuskonsernin joukkoon Suomessa.