Helsingin Satama Oy:n uutiset

Raitiovaunulla Länsiterminaalille 13.8. lähtien

Lehdistötiedote   •   Heinä 30, 2012 08:07 EEST

Raitiolinjan 9 reitti pitenee 13. elokuuta Jätkäsaareen, suoraan Helsingin Sataman Länsiterminaalin eteen. Satamaan on helppo tulla julkisilla kulkuneuvoilla, kun raitiolinjan vuorovälit ovat lyhyet ja matka rautatientorilta Länsiterminaalille taittuu noin 14 minuutissa.

Ratikka ajaa Kaivokadulta Kampin, Ruoholahdenkadun ja Tyynenmerenkadun kautta Länsiterminaalille. Linjalta jää pois Kaivokadun ja Kolmikulman välinen reittiosuus. Uudella reitillä pysäkit ovat Simonkadulla, Kampintorilla, Ruoholahden villoilla, Länsilinkillä sekä Jätkäsaaressa Huutokonttorin, Bunkkerin ja Länsiterminaalin kohdalla. Raitiolinja 9 liikennöi maanantaista lauantaihin noin 10 minuutin ja sunnuntaisin 12 minuutin vuorovälein.

Ratikka korvaa bussilinjan 15A, jonka liikenne loppuu 13.8. Samalla myös bussilinja 15V lakkautetaan ja bussin 15 reitti muuttuu kulkemaan Ruoholahden metroaseman ja Salmisaarenrannan välillä. Ruoholahden metroasemalta ei siis ole enää yhteyttä Länsiterminaaliin. Terminaaliin menevät metromatkustajat voivat vaihtaa raitiolinjalle 9 Kampissa, Rautatientorilla tai Hakaniemessä.

Lisätietoa ja kartta HSL:n sivuilla > http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/Liikennetiedotteet/2012/Sivut/Page_20120719041631.aspx