Ramboll

Ramboll ostaa Fortumin öljylaboratorion

Lehdistötiedote   •   Huhti 04, 2013 09:30 EEST

Ramboll vahvistaa ympäristölaboratoriopalveluitaan ostamalla Fortumin Power-divisioonan öljylaboratorion.

Fortumin Power-divisioonan öljylaboratoriolla on pitkät perinteet 1970-luvulta lähtien, jolloin Imatran Voima Oy aloitti öljyanalyysien teon. Öljylaboratorio tuottaa suurten sähkömuuntajien öljyjen analyysipalveluja. Analyysien tuloksia käytetään sähkömuuntajien kunnon valvontaan ja ongelmien selvitykseen.

”Öljylaboratorion myötä saamme ympäristölaboratoriotoimintaamme uudenlaista osaamista ja laitteistoa sähkömuuntajien öljyjen analyyseihin. Tämä erityisosaaminen täydentää sopivalla tavalla laboratoriopalvelujamme. Ramboll Analytics on Suomen suurin ja palveluiltaan monipuolisin ympäristölaboratorio. Laajentuneen laboratoriomme ansiosta voimme tarjota useiden toimialojemme asiakkaille entistä kattavampia palveluja”, toteaa Rambollin Vesi ja ympäristö -toimialan johtaja Pentti Manninen

”Öljylaboratorio-liiketoiminnan siirtyminen Suomen johtavalle alan palveluntuottajalle varmistaa palveluiden ja henkilöstön kehittämisen sekä mahdollistaa paremmin liiketoiminnan kasvun jatkossa. Tämä myynti on osa strategiaamme keskittyä ydinliiketoimintojemme kehittämiseen”, toteaa yksikön päällikkö Kari LahtiFortumista.

Ota yhteyttä:

Johtaja Pentti Manninen
Ramboll, puh. 040 718 5425

Yksikön päällikkö Kari Lahti
Fortum Power-divisioona, Power Solutions, puh. 050 453 2777

Ramboll Finland Oy on osa kansainvälistä Ramboll Groupia. Ramboll on johtava kansainvälinen asiantuntijayritys, joka toimii yhteensä lähes 10 000 asiantuntijan voimin ympäri maailmaa. Suomessa toimimme maanlaajuisesti noin 1400 asiantuntijan voimin ja tarjoamme infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin liittyviä asiantuntijapalveluita.