Oy Valioravinto Ab

Rasittuneet tai harvenevat hiukset? Valioravinto antaa vinkkejä Viviscalin kunniaksi

Lehdistötiedote   •   Kesä 27, 2013 09:07 EEST

Suomalaisille tutut Viviscal-tuotteet ovat siirtyneet ravintolisiä valmistavan ja markkinoivan Valioravinnon tuotevalikoimaan. Viviscal-sarja on ollut Suomessa myynnissä jo 20 vuotta ja on edelleen luotettu hiustuote ainutlaatuisen Marine Extract -uutteen ansiosta. Uuden sarjan ja kesän kunniaksi Valioravinto antaa vinkkejä siihen, miten rasittuneita tai harvenevia hiuksia kannattaa hoitaa.

Kärkipaikan ansioitunut klassikko

Keväästä 2013 lähtien Viviscal-sarjan tuotteet – ravintolisätabletit, shampoo, hoitoaine, hiusneste, hiuspuuteri ja volyymikuitu-tuotteet – siirtyvät Suomessa Valioravinnon tuotevalikoimaan. Viviscal-tuotteiden koostumusta ei muokata mitenkään niiden siirtyessä Valioravinnolle, ja itse asiassa Valioravinto onkin jo aiemmin valmistanut tuotesarjaan kuuluvia uutekapseleja.

-  Viviscal on kärkipaikan ansioitunut klassikko nykyaikaisten hiuksia vahvistavien tuotteiden joukossa. Se on tutkitusti tehokas ja sopii siksi Valioravinnon laatuajatteluun, sanoo Anneli Pomoell-Ulfstedt, Valioravinnon farmaseutti.

Uniikki Marine Extract -uute

Viviscal-ravintolisän Marine Extract -uute on Suomen markkinoilla oleville hiustuotteille ainutlaatuinen. Uute sisältää hainrustouutetta, osteriuutetta ja kalaperäistä kollageenia, jotka antavat hiuksille tärkeitä aminohappoja ja mineraaleja. Acerola-kirsikan C-vitamiini suojaa soluja hapettumisstressiltä ja vaikuttaa myös hiuspohjan ja hiusnystyjen soluissa. Peltokorte taas sisältää luonnollista piitä, joka on tärkeä hivenaine hiusten rakenteessa.

Ongelmana rasittuneet hiukset?

Hiuksia käsitellään yhä enemmän. Värjäys, föönaus ja suoristusraudan käyttö rasittavat hiuksia, mutta näin tekevät myös stressi, huonot ruokailutottumukset ja unenpuute sekä hormonimuutokset. Erityisesti kesällä hiuksia rasittaa aurinko sekä meri- ja kloorivesi. Alla vinkkejä rasittuneiden hiusten hoitoon.

1. Hiero päänahkaa pesun yhteydessä tai 5 minuuttia päivittäin.
  2. Syö terveellisesti ja säännöllisesti.
  3. Käsittele hiuksia varoen, älä käsittele hiuksia kuumalla ilman suojaavaa nestettä.
  4. Nuku tarpeeksi.
  5. Varmista, että saat riittävästi hiusten hyvinvointiin vaikuttavia ravintoaineita, kuten biotiinia ja sinkkiä. Voit tarvittaessa täydentää ruokavaliotasi laadukkailla ravintolisillä.
  6. Mikäli perimässäsi on hiuksien harveneminen, aloita ennaltaehkäisy ajoissa.
  7. Stressaa vähemmän.
  8. Ole kärsivällinen – uusien hiuksien kasvu vie aikaa!

Faktaa Viviscal-uutekapseleista

• Myydään luontaistuotealan erikoisliikkeissä.
  • Hintaesimerkki: Viviscal-ravintolisä n. 75 €/ 120 tablettia.
  • Vaikuttavat aineet: Marine Extract Compound -uuteseos (hainrustouute, kalakollageeni, maltodekstriini, osteriuute), acerola-kirsikkauute, peltokorteuute.
  • Ei sisällä gluteenia, sokeria, hiivaa eikä laktoosia.
  • Tuotesarjaan kuuluvat lisäksi shampoo, hoitoaine, hiusneste, hiuspuuteri ja volyymikuitu.
  • Viviscal-tuotteet myydään jatkossakin samanlaisissa pakkauksissa.
  • Tutkimus Viviscalin tehokkuudesta: http://www.viviscal.com/scientific-studies/world-congress-hair-2013

Lisätietoja antaa

Markkinointipäällikkö Janne Grahn, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7900, s-posti: janne.grahn@valioravinto.fi

Farmaseutti Anneli Pomoell-Ulfstedt, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7920, s-posti: anneli.pomoell-ulfstedt@valioravinto.fi