Unibet Suomi

RAY:n täydellinen takinkääntö

Lehdistötiedote   •   Huhti 02, 2009 18:54 EEST

Eurooppalaisen nettirahapelialan valvontajärjestön eCOGRA:n tekemän tutkimuksen mukaan yksityisten peliyhtiöiden vastuullisen pelin valvontajärjestelmät ovat vähintään yhtä hyviä ja usein
tehokkaampia kuin EU-maiden monopoliyhtiöiden.

RAY:n suunnitelmat ja arpajaislakiin ehdotetut muutokset eivät puutu ongelman ytimeen, peliautomaatteihin ja niiden saatavuuteen, vaikka Peluurin tilastojen mukaan 60 prosenttia ongelmista aiheuttaa peliautomaatit.

- Hyvä esimerkki monopolin kaksinaismoralismista on se, että jouduimme laittamaan viihteellisen ja suositun Pokeritähti TV-ohjelman tuotannon jäihin uuden arpajaislaki pelotteen vuoksi, mutta nyt monopoli suunnittelee omaa nettipokeria, Matinvesi sanoo.

Matinvesi ihmettelee miksi Suomessa ei tunnusteta vaihtoehtoa, että kilpailuasetelma hyvin suunniteltuna tukisi parhaiten vastuullista pelaamista ja toimilupalisenssien myötä hyvään menevä potti kasvaisi entisestään, eikä pelaaminen lisääntyisi niin paljon.

Lisätietoja:
Liisa Matinvesi, p. +44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet
Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 20 kielellä osoitteessa
www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 3,1 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima.