Red Hat

Red Hat parantaa OpenStackin hallintaa CloudForms 3.2:n avulla

Lehdistötiedote   •   Kesä 08, 2015 11:22 EEST

Parannettu hallittavuus ja hajautettu asennus yksinkertaistavat OpenStackin käyttöönottoa

Red Hat, maailman johtava avoimeen lähdekoodiin perustuvien ratkaisujen toimittaja, on julkaissut CloudForms 3.2:n, uusimman version yksityisten ja hybridien pilviympäristöjen hallintaan tarkoitetusta palkitusta ratkaisusta. CloudForms 3.2 sisältää innovatiivisia työkaluja, joiden avulla käyttäjät voivat automatisoida OpenStack-infrastruktuurien käyttöönoton ja käytön Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform 7:n (perustuu OpenStack Kiloon) kehittyneiden toimintojen avulla.

CloudForms 3.2 parantaa työkuormien hallintamahdollisuuksia esimerkiksi mahdollistamalla resurssien automaattisen löytämisen sekä tukemalla palveluluetteloita ja käyttäjädialogien luontia OpenStack Orchestration (Heat) -malleja varten. Lisäksi se mahdollistaa levynkuvien sekä työkuormien syväanalyysit OpenStack Image Servicen ja OpenStack Computen integraation kautta ja parantaa kapasiteettien hallintaa OpenStack Telemetryn kautta.

Nämä parannukset merkitsevät sitä, että OpenStackin avulla tehokkuutta ja tuottavuutta voidaan parantaa vielä aiempaakin enemmän. CloudForms on markkinoiden ensimmäinen pilvihallinta-alusta, joka hallitsee sekä OpenStack-infrastruktuuria että sen työkuormia yhteisen integroidun alustan kautta.

CloudForms osaa myös yhdistää OpenStack-pohjaiset yksityiset pilvet julkisiin pilviin ja lukuisiin eri virtualisointialustoihin, kuten VMware vSphereen, Red Hat Enterprise Virtualizationiin, Amazon Web Servicesiin (AWS) sekä Microsoft System Center Virtual Machine Manageriin. Toimintoja ovat muun muassa itsepalveluportaali, käytäntöpohjainen hallinta, hallinnointi, chargeback ja showback, orkestrointi, kapasiteetin ja käytön suunnittelu, pullonkaulojen optimointi ja analysointi sekä raportointi. Niiden avulla yritykset voivat käsitellä hybridejä pilviympäristöjä tehokkaammin.

CloudForms on omalta osaltaan ollut mahdollistamassa sitä, että asiakkaat ovat voineet ottaa OpenStackin nopeammin käyttöön. CloudForms 3.2:n uudet toiminnot tarjoavat tehokasta ja skaalautuvaa ympäristöä perinteisten virtualisointialustojen ja yksityisten OpenStack-pohjaisten pilviympäristöjen migraatioon. Se mahdollistaa sen, että yrityksillä on bimodaalinen IT-organisaatio, jossa uusi ja joustava infrastruktuuri toimii perinteisten palvelinkeskusten rinnalla ja jossa kummankin ympäristön vahvuuksista voi hyödyntää saman hallinta-alustan kautta.

Muita CloudForms 3.2:n parannuksia ovat tuki AWS Config -palvelulle, mikä mahdollistaa AWS:n työkuormissa tapahtuvien muutosten valvonnan, tuki IPv6:lle, sekä parempi bare metal ‑provisiointi ja -hallinta Red Hat Satellite 6 -integroinnin kautta.

Saatavuus

CloudForms 3.2 on nykyisten CloudForms-asiakkaiden saatavilla kesäkuussa 2015. CloudForms 3.2:n sisältämät OpenStack-infrastruktuurin hallintatoiminnot vaativat lisäksi OpenStack Kilon, joka tulee saataville tulevan Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform 7 -julkaisun yhteydessä.

Ota yhteyttä  Red Hatiin

Tietoja Red Hatista

Red Hat on maailman johtava avoimen lähdekoodin ratkaisujen tarjoaja. Red Hat luo yhteisöpohjaisten lähestymistapojen avulla luotettavia ja suorituskykyisiä pilvi-, Linux-, middleware, tallennus- ja virtualisointitekniikoita. Red Hat tarjoaa myös palkittua tukea ja koulutusta sekä konsulttipalveluita. Maailmanlaajuisen yritys-, kumppani- ja avointen lähdekoodien yhteisöjen verkoston keskeisenä toimijana Red Hat auttaa luomaan tärkeitä ja innovatiivisia tekniikoita, jotka vapauttavat resursseja kasvuun ja auttavat asiakkaita valmistautumaan IT-alan tulevaisuuteen. Lue lisää osoitteesta http://www.redhat.com.