Paf

Romaani Totta saa Finlandia-palkinnon – kertoimien mukaan

Lehdistötiedote   •   Marras 18, 2010 17:06 EET

Riikka Pulkkisen romaani Totta on peliyhtiö Pafin suosikkiehdokas Finlandia-palkinnon voittajaksi. Erik Wahlströmin Kärpäsenkesyttäjällä on puolestaan pienin voittomahdollisuus.

Useimpien arvioiden mukaan vuoden Finlandia-palkinto menee Riikka Pulkkiselle. Kiitelty kirjailija on myös ahvenanmaalaisen peliyhtiö Pafin suosikki.

Haastajana on Alexandra Salmela, joka on voittanut Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinnon parhaalle esikoiskirjalle.

- Koska Salmela ei ole Suomen kansalainen, sääntöjä on tänä vuonna muutettu siten, että kansalaisuus ei enää ole edellytys ehdokkuudelle. Tämä on osoitus siitä, että Salmela on todella varteenotettava ehdokas, Pafin kerroinlaskija Anders Sims sanoo.

Kertoimien perusteella toinen haastaja on Mikko Rimmisen kirja Nenäpäivä.

30 000 euron palkinnon saajan valitsee kulttuuritoimittaja  Minna Joenniemi. Palkinnon voittajan nimi julkaistaan 2. joulukuuta.

Kertoimet löytyvät osoitteesta: www.paf.com:

Finlandia-Palkinto 2010 - Kuka voittaa?

Riikka Pulkkinen - Totta

Alexandra Salmela - 27 Eli kuolema tekee taiteilijan

Mikko Rimminen - Nenäpäivä

Joel Haahtela - Katoamispiste

Markus Nummi - Karkkipäivä

Erik Wahlström - Flugtämjaren

Faktaa kertoimista:
Pienempi kerroin antaa pienemmän voittosumman, mutta on myös todennäköisempi.

Esim. kerroin 3,00 tarkoittaa, että pelaaja saa panostamansa summan takaisin kolminkertaisena pelatun vaihtoehdon voittaessa .

Paf on julkisoikeudellinen yhdistys, joka on yli 40 vuoden ajan tarjonnut asiakkailleen turvallisia ja viihteellisiä rahapelejä. Pafin laajaan pelivalikoimaan kuuluvat peliautomaatit, bingo, lotto, pokeri, kasinopelit, taitopelit ja vedonlyönti kilpailukykyisellä vedonlyöntisuhteella internetissä, risteilyaluksilla sekä Ahvenanmaalla. Vuonna 2009 Pafin nettotuotto kasvoi 20 miljoonaan euroon, jotka jaettiin kokonaisuudessaan yleishyödyllisille järjestöille. Paf-konsernissa työskentelee yli 350 työntekijää Maarianhaminassa, Helsingissä, Tukholmassa, Tallinnassa ja Madridissa. Lisää tietoa sivuilta www.paf.com.