Syöpäjärjestöt

Roosa nauha 2012 on Jukka Rintalan suunnittelema

Lehdistötiedote   •   Elo 24, 2012 10:48 EEST

Roosa nauha -rusettia myydään Suomessa jo kymmenennen kerran. Kampanja ja rusettimyynti kotimaisen rintasyöpätutkimuksen hyväksi pyörähtää käyntiin lokakuun alussa ja kestää lokakuun ajan.

Muotisuunnittelija Jukka Rintala on suunnitellut juhlavuoden Roosa nauha -rusetin.  Rusettia koristaa naisfiguuri iltapuvussa. Jukka Rintalan ajatuksena suunnittelutyössä on ollut tuoda esille sitä, että myös rintasyöpäpotilas tai sairaudesta toipunut voi edelleen pukeutua kauniisti ja juhlallisesti.

Rintala suunnitteli europarlamentaarikko Tarja Cronbergille iltapuvun Linnan juhliin viime vuonna. Cronbergilta on poistettu toinen rinta ja hänen mukaansa puku toi esille toispuoleisuuden estetiikkaa.

Kampanjan kruunaa Roosa nauha -iltapuku

Jukka Rintala on suunnitellut samaan teemaan myös iltapuvun.- Haluan tuoda tätä hyvää asiaa esille useampaan otteeseen syksyn mittaan. Pinkkiä iltapukua esitellään mm. Muotimessuilla lokakuussa, Jukka Rintala kertoo.

Rintala on suunnitellut kampanjaan myös huivin ja solmion samalla naisfiguurilla. Syöpäsäätiön ja Jukka Rintalan yhteistyössä on ollut mukana myös visualisti Matti Vaskelainen.'

Rusetin hinta on kaksi euroa. Rusettia myyvät mm. Lindex, Matkahuolto, Picnic, Stockmann ja useimmat Sokokset sekä maakunnalliset syöpäyhdistykset ja Syöpäjärjestöjen verkkomyymälä www.syopa.net.

Yhteistyökumppanit vuonna 2012

Kampanjan pääyhteistyökumppaneina ovat kosmetiikkayritys Avon, vakuutusyhtiö Chartis, Me Naiset sekä Nestlè Fitness.

Yhteistyökumppaneina ovat Cailap, Finnair, Geisha, Iloleipurit, Jalkapalloseura JJK, Kultajousi, Lindex, Marimekko, Metro-lehti, Moccamaster, Nanso, Nice Run, Palmolive, Picnic, Pilkkoset, Pirkka, Polar, Sinituote, Suomen Stand Up Club, Tena, Terveystalo, TVS ja Vanish.

Roosa nauha on Syöpäsäätiön kampanja, jolla kerätään varoja rintasyöpätutkimukseen ja neuvontaan. Kampanja-aika on lokakuu. Syöpäsäätiö jakaa apurahoja marraskuussa.www.roosanauha.fi

Lisätietoja: kampanjapäällikkö Anu Kytölä puh. 050 382 8968