Kaarina

Runo-Kaarinan lähtöpamaus Kalevalan päivänä Kaarinan pääkirjastossa

Lehdistötiedote   •   Helmi 18, 2011 09:01 EET

Kahdeksastoista Runo-Kaarina – kilpailu käynnistetään Kalevalan päivänä maanantaina 28.2.2011 Kaarinan pääkirjastossa klo 18 alkaen.

Lähtöpamauksessa julkistetaan kilpailun uusi ilme ja kilpailusta kertoo valintaraadin puheenjohtaja, kirjailija Harri Raitis. Kalevalalaista laulantaa esittää Äimän Käet -lauluyhtye. Tapahtuman järjestää Kaarinan kaupungin kulttuuripalvelut.

Tervetuloa!

Runo-Kaarina on vuosittainen, valtakunnallinen runokokoelmakilpailu esikoisrunoilijoille. Kilpailu on avoin kaikille ja runojen aihe on vapaa. Kaarinan kaupunki julkaisee kustannuksellaan kilpailun voittaneen runoteoksen. Kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1994 ja Runo-Kaarina on vakiinnuttanut asemansa yhtenä merkittävänä runokilpailuna maassamme.

Valintaraati valitsee voittajan elokuussa ja voittaja julkistetaan Turun Kirjamessuilla 28.9.2011. Valintaraadin puheenjohtajana toimii kirjailija Harri Raitis ja jäseninä kirjailijat Kari Levola, Tommi Parkko ja Mika Terho sekä ohjelmapäällikkö Kari J. Kettula, vuoden 1999 Runo-Kaarina voittaja Jenni Haukio, kansalaistoiminnan lautakunnan edustaja Pekka Kontturi ja kansalaistoiminnan johtaja Sirkka Mylly.

Kilpailun säännöt