Saarioinen Oy

Saarioinen hallitsee valmiiden puurojen markkinoita

Lehdistötiedote   •   Helmi 02, 2010 13:14 EET

Saarioinen toi tammikuussa markkinoille uudenlaiset lämmitettävät, haudutetut Marjaisat puurot. Uutuuspuurot sopivat jokapäiväiseen käyttöön niin aamupalaksi kuin väli- tai iltapalaksi. Niillä voi myös mainiosti korvata lounaan tai aterian.

Marjaiset puurot ovat rouheisen viljaisia ja niissä on aitoja marjoja ja hedelmien paloja. Omena-kaurarouhepuuro on pehmeäksi haudutettu kauralesepuuro, jossa on runsaasti omenan paloja ja mausteena kanelia. Mustikka-grahampuuro on pitkään hauduttaen valmistettu kuitupitoinen grahampuuro, jossa on kokonaisia mustikoita. Molemmat puurot ovat maidottomia ja niissä on runsaasti ravintokuitua.

-Puurot mielletään ruokaisiksi ja terveellisiksi, mutta edullisiksi tuotteiksi. Puuro on trendikästä syötävää, joka kuitenkin tuo mieleen makumuistoja, kertoo tuoteryhmäpäällikkö Sanna Teinilä Saarioisilta.

Puurojen ostajia ovat etenkin yli 64-vuotiaat sekä 35–64-vuotiaat sinkut.

Saarioisten lämmitettävät valmispuurot, manna- ja riisipuuro, valittiin vuoden 2007 päivittäis-tavaralanseeraukseksi. Puurojen myynti kasvoi voimakkaasti vuonna 2007 lämmitettävien valmispuurojen tultua markkinoille toukokuussa. Vuoden loppuun mennessä myynti oli kasvanut 55 prosenttia, ja Saarioisten Riisipuuro oli myös vuoden myydyin puuro.

Saarioisten lämmitettävien puurojen myynti kasvoi viime vuonna kahdeksan prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Saarioisten markkinaosuus puurosegmentissä on yli 80 prosenttia. Puurojen myynti kasvoi kevään ja kesän 2009 aikana enemmän kuin valmisruuan myynti keskimäärin.

Lisätietoja:

Tuoteryhmäpäällikkö Sanna Teinilä, Saarioinen Oy, puh. (03) 244 7111, GSM 050 364 6022

Sähköposti: sanna.teinila@saarioinen.fi