Saarioinen Oy

Saarioinen lanseerasi uuden alabrändin - Saarioisten Kartanon parhaat

Lehdistötiedote   •   Helmi 11, 2013 13:30 EET

Saarioinen tuo tuoreen valmisruuan 55-vuotisen historian kunniaksi markkinoille valikoiduilla resepteillä valmistettuja tuotteita.

Sahalahdella sijaitseva Saarioisten kartano aloitti ruuan valmistamisen kuluttajille vuonna 1957. Saarioinen Oy tuo tammikuun lopussa markkinoille uuden alabrändin Saarioisten Kartanon parhaat.

Tuoteperhe juhlistaa tuoreen valmisruuan 55-vuotista historiaa, minkä kunniaksi siihen on valikoitu parhaita ruokalajeja ja reseptejä.

-Saarioisten Kartanon parhaat on kuin paluu juurille. Ensimmäiset 55 vuotta sitten valmistetut tuotteet olivat perinteisiä ja maistuvia pitopöydän antimia. Kartanon parhaat -tuotteet vastaavat tämän hetken trendeihin sekä kuluttajien tarpeisiin kotoisasta ruuasta. Tuotteet soveltuvat etenkin aikuiseen makuun ja erinomaisesti myös viikonlopun tarpeisiin, kertoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Ritva Mäenpää.

Saarioisten Kartanon parhaat -tuotesarjaan kuuluu aluksi kiusauksia ja pastatuotteita. Jo syksyllä 2012 sarjasta lanseerattiin Juustoinen juuresruukku ja Punakaalivuoka, joka oli joulun ajan kausituote.

Saarioisten Kartanon parhaat -tuotteet tulevat markkinoille 30.1.2013 ja ne ovat:

Hunajainen parmesanbroilerpasta 550 g
Kermainen savulohikiusaus 550 g
Kermainen kinkkukiusaus 550 g

Sahalahdella sijaitsevan Saarioisten kartanon empiretyyppinen päärakennus on 1840-luvulta. Vuodesta 1941 Saarioinen on ollut nykyisten omistajiensa hallussa ja nykyisessä käytössä. Monivaiheisen historian aikana Saarioisilla on viljelty tupakkaa, kasvatettu kirjolohia, sinikettuja ja fasaaneja, valmistettu kukkamultaa ja silitysjauhetta, säilötty purkkiin niin koiranruokaa, uusia perunoita kuin maksalaatikkoakin, ja alettu ensimmäisenä Suomessa kasvattaa broilereita. Sodan jälkeen Saarioisten kartano aloitti ruuantuottamisen kuluttajille. Ensimmäiset neljä tuotetta olivat maksalaatikko, kaalikääryleet, lihapullat ja vispipuuro.

Lisätietoja:

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Ritva Mäenpää, Saarioinen Oy, Gsm 050 63145,
E-mail ritva.maenpaa@saarioinen.fi

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Anu Lehtinen, Saarioinen Oy, Gsm 050 529 8569,
E-mail anu.lehtinen@saarioinen.fi