Saarioinen Oy

Saarioinen on markkinajohtaja joulun valmisruuissa

Lehdistötiedote   •   Joulu 03, 2012 12:48 EET

Saarioinen on joulun ajan valmisruokamarkkinoiden markkinajohtaja. Saarioisten osuus jouluruokien kokonaismyynnistä on yli 80 prosenttia. Koko Suomen valmisruokamarkkinassa Saarioisten osuus nousee joulukuussa yli 50 prosenttiin.

Saarioisilla perinteisiä jouluruokia on valmistettu yli 50 vuoden ajan. Saarioisille joulukuu on valmisruokamarkkinoilla perinteisesti koko vuoden tärkein ja kiireisin ajanjakso.
Valmisruuan myynti kasvaa joulusesongin aikaan Suomessa huomattavasti ja joulutuotteet tuovat vuoden suurimman lisämyynnin. Myös muiden arkituotteiden myyntiluvut pysyvät samanaikaisesti korkealla.

-Valmisruoka helpottaa kiireisissä jouluvalmisteluissa perheitä tavallistakin enemmän. Lanttulaatikkomme on ollut jo muutaman vuoden ajan joulun myydyin laatikkomme. Myös Saarioisten maksalaatikko kuuluu monessa perheessä luonnollisena osana sekä arkeen että jouluun, kertoo markkinointijohtaja Ritva Mäenpää.

Perinteisistä joululaatikoista myydyimpiä vuonna 2011 olivat Saarioisten 700 g Lanttu-, Porkkana-,
Perunalaatikot. Seuraavana tulevat 400 g Maksa- ja Lanttulaatikko. Myös muutama vuosi sitten markkinoille tuotu 350 g Bataattivuoka on vakiinnuttanut paikkansa suomalaisten joulupöydissä. Saarioisten salaateista joulun 2011 suosituin oli Rosolli.

Joulun alla Saarioinen tuo markkinoille kaksi uutta tuotetta. Punakaalivuoka 550 g ja Juustoinen juuresruukku 500 g sopivat erinomaisesti jouluruokien lisukkeiksi ja tuovat vaihtelua joulupöytään. Punakaalivuoan jouluisia mausteita ovat omena ja neilikka.

Lisätietoja:
Markkinointi- ja viestintäjohtaja Ritva Mäenpää, Saarioinen Oy, Gsm  050 63145,
E-mail ritva.maenpaa@saarioinen.fi
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Anu Lehtinen, Saarioinen Oy, Gsm  050 529 8569,
E-mail anu.lehtinen@saarioinen.fi