Saarioinen Oy

Saarioinen sai kuluttajilta Savulohilaatikon

Lehdistötiedote   •   Helmi 11, 2010 13:18 EET

Saarioinen Oy julkisti syksyllä 2009 Internet-kilpailun, jossa haettiin kuluttajilta ideoita ja reseptejä uudeksi  ruokapöytien suosikkilaatikoksi. Kuluttajat antoivat Saarioisille syksyn ja loppuvuoden aikana tuhansia ehdotuksia. Vuoden alussa toteutettuun loppuäänestykseen pääsivät Savulohilaatikko, Musaka ja Kinkkuperunasoselaatikko. Voittajaksi ja Saarioisten uusimmaksi laatikkoruuaksi äänestettiin Savulohilaatikko.

-Halusimme antaa kuluttajille mahdollisuuden vaikuttaa ja olla mukana ideoimassa jotain aivan uutta Saarioisten tuotetta ruokakauppojen valikoimiin. Tällaista verkossa tapahtuvaa kuluttajainnovointia emme olleet aikaisemmin hyödyntäneet. Suosio yllätti meidät, sillä saimme yhteensä yli 7000 ehdotusta. Kuluttajat halusivat selvästi vaikuttaa ja tulla mukaan kehittämään uusia laatikkoruokia, kertoo markkinointipäällikkö Ritva Mäenpää Saarioisilta.

-Uudet Savulohilaatikot tulevat kauppoihin huhtikuun lopulla. Odotamme mielenkiinnolla kuinka tuoteperheemme uusin jäsen otetaan suomalaissa keittiöissä vastaan, jatkaa Mäenpää.

Saarioisten laatikkojen historia alkaa vuodesta 1957, jolloin maksalaatikko näki päivänvalon. Ensimmäisenä päivänä maksalaatikkoa myytiin kolmen vuoan verran. Nyt Saarioisten maksalaatikkoa valmistetaan lähes 30 000 vuokaa vuorokaudessa.

Saarioisten suosituimmat laatikot ovat:

Maksalaatikko 400 g, Lihaperunasoselaatikko 350 g, Lihamakaronilaatikko 400 g, Rusinaton, laktoositon maksalaatikko 400 g ja Porkkanalaatikko 400 g.

Lisätietoja:

Markkinointipäällikkö Ritva Mäenpää, Saarioinen Oy, puh. (03) 244 7437, GSM 050-53 145

Sähköposti: ritva.maenpaa@saarioinen.fi