Saarioinen Oy

Saarioinen sopimukseen sekä maakaasun toimituksesta että jäteveden puhdistuksesta

Lehdistötiedote   •   Tammi 27, 2010 12:30 EET

Saarioinen-konserniin kuuluva, Kangasalan Sahalahdella toimiva Ruoka-Saarioinen Oy on tänään solminut maakaasun toimitussopimuksen Gasum Oy:n ja Kangasalan Lämpö Oy:n kanssa. Ruoka-Saarioinen Oy on tänään allekirjoittanut myös yhdessä Kemiran ja Kangasalan kunnan kanssa sopimuksen jäteveden puhdistuksesta.

Saarioinen-konserniin kuuluva, Kangasalan Sahalahdella toimiva Ruoka-Saarioinen Oy on tänään solminut maakaasun toimitussopimuksen Gasum Oy:n ja Kangasalan Lämpö Oy:n kanssa. Ruoka-Saarioinen käyttää maakaasua Sahalahden tehtaiden höyryn- ja lämmöntuotannon polttoaineeksi sekä paistoon tarvittavan energian tuottamiseksi. Maakaasu korvaa nykyisin käytössä olevan raskaan polttoöljyn ja nestekaasun ja tulee vähentämään hiilidioksidi- ja rikkipäästöjä.

Ruoka-Saarioinen Oy on tänään allekirjoittanut myös yhdessä Kemiran ja Kangasalan kunnan kanssa sopimuksen jäteveden puhdistuksesta. Kangasalan Sahalahden alueen jäteveden käsittelyn vaatimukset muuttuvat vuoden 2010 lopussa. Jätevedet johdetaan jatkossa esikäsiteltyinä siirtoviemärilinjoja pitkin Tampereelle. Toimintaa varten perustettiin Sahalahden Esikäsittelylaitos Oy -niminen yhtiö, jonka osakkaina ovat Kangasalan kunta, Ruoka-Saarioinen ja Kemira.

Ruoka-Saarioinen Oy valmistaa Sahalahdella noin 900 henkilön voimin valmisruoka- ja broilertuotteita lähes 140 tonnia vuorokaudessa.

- Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että Sahalahden tehtaan infra on jätevedenpuhdistus- ja maakaasuhankkeen valmistumisen jälkeen kokonaisuudessaan kunnossa. Erityiskiitos Kangasalan kunnalle ja sen liikelaitoksille sekä muille eri hankkeissa toimineille yhteistyöyrityksille joustavasta ja hyvästä yhteistyöstä, sanoo toimitusjohtaja Ilkka Mäkelä Saarioinen Oy:stä.

Tekninen johtaja Olavi Virtanen, Saarioinen Oy, puhelin 0500 332 457