Saarioinen Oy

Saarioisten American BBQ -grillauskonsepti tuo uutta grillikesään

Lehdistötiedote   •   Huhti 24, 2013 15:45 EEST

Saarioinen lanseeraa uuden American BBQ -grillauskonseptin kesäksi 2013. American BBQ on tuoteperhe, joka tarjoaa aitoja ja amerikkalaisia makuelämyksiä. Konsepti poikkeaa markkinoilla olevasta tarjonnasta, sillä se sisältää valmiiksi maustettujen lihojen lisäksi niitä täydentävät viimeistely- ja maustekastikkeet.

Tuoteperheeseen kuuluu maustettuja lihatuotteita sekä viimeistely- ja maustekastikkeita. Tuotteet tulevat markkinoille huhtikuussa 2013.

American BBQ -grillauskonseptin makusuunniksi on valittu kolme Amerikan etelävaltioiden selkeää makusuuntaa; savuinen Memphis, tulinen Louisiana sekä hedelmäisen kirpeä Miami. Samat maut löytyvät sekä grillattavista lihoista että viimeistely- ja maustekastikkeista.

Grillauskonseptin lihatuotteista löytyy nopeasti grillissä kypsyvien vaihtoehtojen lisäksi myös kypsiä broilerin koipipaloja, jotka ovat uutta Saarioisten valikoimassa. Kaikki BBQ-tuotteet ovat kotimaista lihaa, ja pakkauksissa on Hyvää Suomesta -merkki. Konseptiin kuuluvilla kastikkeilla voi viimeistellä lihan pinnan grillauksen loppuvaiheessa. Lisäksi niitä voi käyttää pöytäkastikkeena aterian yhteydessä.

- Grillaus on periamerikkalaista puuhaa, joka yhdistää mutkattoman ruuanlaiton ulkona, sosiaalisen yhdessäolon sekä tietysti herkullisen aterian. Makusuunniltaan yhtenäinen American BBQ -tuotesarjamme tarjoaa kiinnostavia ja erottuvia vaihtoehtoja kesän grillaukseen. Tuoteperheeseen valitut makusuunnat ja niiden nimet edustavat uutta ja kiinnostavaa näkökulmaa tuttuun Amerikka-teemaan, kertoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Ritva Mäenpää.

American BBQ lihatuotteet (saatavuus vaihtelee myymälöittäin):

Broilerin Grillipihvit Miami Fruity chili & lime BBQ, 440 g
Broilerin kypsät Koipipalat Louisiana Hot BBQ, 380 g
Grilliwurst Louisiana Hot BBQ, 280 g
Hampurilaistassu Memphis Smoky BBQ, 315 g
Naudanfileepalat Louisiana Hot BBQ, 300 g
Porsaan Grillipihvit Louisiana Hot BBQ, 400 g
Porsaanfileepalat Memphis Smoky BBQ, 400 g

American BBQ viimeistely- ja maustekastikkeet:

Memphis Smoky BBQ, 345 ml
Louisiana Hot BBQ, 345 ml
Miami Fruity chili-lime, 345 ml

Lisätietoja:

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Anu Lehtinen, Saarioinen Oy, Gsm 050 529 8569,
E-mail anu.lehtinen@saarioinen.fi

Saarioinen on kotimainen perheyritys ja yksi Suomen johtavista ruokataloista. Saarioinen toimii hyvän arjen puolesta tarjoamalla maistuvaa valmisruokaa, lihaa, lihavalmisteita ja säilyketuotteita päivän eri ruokailuhetkiin. Saarioinen on markkinajohtaja useilla toimialueillaan.

Saarioisten liikevaihto vuonna 2011 oli 334,5 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 2 028 henkilöä. Saarioisilla on tehtaita Kangasalla, Valkeakoskella, Huittisissa ja Jyväskylässä sekä pääosin Baltian markkinoille tuotteita tekevä valmisruokatehdas Virossa. www.saarioinen.fi