Saarioinen Oy

Saarioisten eläinkuljetukset hoidetaan asianmukaisesti

Lehdistötiedote   •   Heinä 17, 2013 14:41 EEST

Saarioisten Jyväskylän teurastamolle lehmiä ja sikoja kuljettanut perävaunu oli pysäköitynä Huittisissa Mommolan levähdyspaikalla vajaan tunnin verran maanantaina 15.7. Samaan aikaan vetoauto oli noutamassa lisää eläimiä. Tilanne oli aiheuttanut huolta ohikulkijoille, vaikka asiat olivatkin kunnossa. Tämän totesi myös paikalla käynyt poliisi.

Eläintenkuljetusvaunussa on juomalaitteet, joista eläimet saivat koko ajan vettä juodakseen. Samoin vaunun koneellinen ilmastointi oli toiminnassa. Eläimiä voidaan tarvittaessa myös viilentää autossa olevilla vesisumutuslaitteilla. Vaunun pohjalla oli kuivikepurua.

Teurastamon vastaanottotarkastuksessa eläinten kunto todettiin normaaliksi. Myös tarkastuseläinlääkäri tarkasti eläimet ja totesi niiden olevan hyvässä kunnossa.

Eläinten kuljetuksia ja kuljetusaikoja säädellään laissa tarkkaan. Eläinten kuljettajien on kouluttauduttava ja osoitettava pätevyytensä eläinten kuljettamiseen. Monet eri viranomaiset, kuten aluehallintovirasto, kunnaneläinlääkäri, poliisi ja tarkastuseläinlääkäri valvovat eläinten kuljetuksia.

Lisätietoja:

Teurastamon johtaja Mika Salmi, Saarioinen Oy,
Gsm 050 63155,
E-mail: mika.salmi@saarioinen.fi tai

Laatujohtaja Anneli Hautaniemi, Saarioinen Oy,
Gsm 050 63165,
E-mail: anneli.hautaniemi@saarioinen.fi

Saarioinen on kotimainen perheyritys ja yksi Suomen johtavista ruokataloista. Saarioinen toimii hyvän arjen puolesta tarjoamalla maistuvaa valmisruokaa, lihaa, lihavalmisteita ja säilyviä tuotteita päivän eri ruokailuhetkiin. Saarioinen on markkinajohtaja useilla toimialueillaan. Saarioisten liikevaihto vuonna 2012 oli 334,2 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 1 970 henkilöä. Saarioisilla on tehtaita Kangasalla, Valkeakoskella, Huittisissa ja Jyväskylässä sekä pääosin Baltian markkinoille tuotteita tekevä valmisruokatehdas Virossa. www.saarioinen.fi