Saarioinen Oy

Saarioisten Kartanon parhaat -sarja laajenee lihakastikkeilla ja jälkiruuilla

Lehdistötiedote   •   Tammi 31, 2014 10:38 EET

Saarioisten Kartanon parhaat -sarja laajenee kypsillä lihakastikkeilla ja jälkiruuilla. Uudet tuotteet tulevat markkinoille tammikuun lopulla. Saarioisten vuoden 2013 alussa markkinoille tuoma Kartanon parhaat -sarja on kasvanut kovaa vauhtia. Syksyllä 2013 sarja täydentyi kermaisilla joululaatikoilla ja ruokapakasteilla.

Saarioisten Kartanon parhaat -sarjan kantavana teemana on paluu juurille ja perinteisiin. Sarjan tuotteet ovat perinteisiä, maistuvia ja kotoisia pitopöydän antimia.

-Kartanon Parhaat -sarja vastaa kuluttajien tarpeisiin laadukkaasta ja kotoisasta ruuasta. Tuotteet on otettu hyvin vastaan, erityisesti kiusaukset ja ruokapakasteet ovat olleet suosittuja. Saimme positiivista palautetta myös Kartanon parhaat -sarjan joululaatikoiden hyvästä, perinteisestä mausta, kertoo markkinointi- ja viestintäpäällikkö Anu Lehtinen.

Saarioisten Kartanon parhaat täydentyy vuoden alussa kahdella kypsällä lihakastikkeella sekä kahdella jälkiruualla. Lihakastikkeet on valmistettu mureasta, pitkään matalalämmössä haudutetusta kotimaisesta lihasta. Kastikkeissa on käytetty broilerin sisäfileetä ja naudan paistia. Lisukkeeksi sopivat esimerkiksi perunat tai riisi.

-Suomalaisten lihankulutus on kasvanut tasaisesti. Lihan kotimaisuus ja laatu ovat tärkeitä kuluttajien ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä. Valmiiden kastikkeiden lihaisa maku, mehukkuus ja mureus varmistavat maukkaan liharuuan onnistumisen kotona, sanoo Lehtinen.

Juustokakunmakuiset Saarioisten Kartanon parhaat -kerrosjälkiruuat ovat aivan uudenlaisia tuotteita jälkiruokamarkkinoilla. Jälkiruokien valmistukseen on käytetty aitoa marjaa, sitruunan hedelmälihaa, tuorejuustoa ja kuohukermaa.

Saarioisten Kartanon parhaat -sarjan uudet tuotteet tulevat markkinoille 29.1.2014 ja ne ovat:

Lihakastikkeet:

Naudanpaistiviipaleita paprikakermakastikkeessa, 400 g

Broilerin sisäfileitä mango-chilikastikkeessa, 400 g

Jälkiruuat:

Vadelma-mustaherukka-juustokakku jälkiruoka, 130 g

Sitruuna-juustokakku jälkiruoka, 130 g

Lisätietoja:Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Anu Lehtinen, Saarioinen Oy, Gsm 050 529 8569, E-mail anu.lehtinen@saarioinen.fi

Kuvia: http://lipas.artstudio.fi/saarioinen/Grid.fwx?archiveId=5022&search=%28IPTC218%20contains%20%28saa699656%29%29

Saarioinen on kotimainen perheyritys ja yksi Suomen johtavista ruokataloista. Saarioinen toimii hyvän arjen puolesta tarjoamalla maistuvaa valmisruokaa, lihaa, lihavalmisteita ja säilyviä tuotteita päivän eri ruokailuhetkiin. Saarioinen on markkinajohtaja useilla toimialueillaan. Saarioisten liikevaihto vuonna 2012 oli 334,2 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 2 020 henkilöä. Saarioisilla on tehtaita Kangasalla, Valkeakoskella, Huittisissa ja Jyväskylässä sekä pääosin Baltian markkinoille tuotteita tekevä valmisruokatehdas Virossa. www.saarioinen.fi