Editor Helsinki Oy

Sähköiset HR-prosessit antavat aikaa ihmiselle

Lehdistötiedote   •   Maalis 27, 2012 09:16 EEST

Työelämässä kääntyi uusi sivu edellisen taantuman jälkeen. Vaatimukset sekä työntekijöille että työnantajille kasvavat ja nopeus on valttia. HR House on tarttunut haasteisiin ja tuonut markkinoille täysin uudenlaisen, henkilöstöresursointia tukevan tilausjärjestelmän, VIIAn.

- VIIA-järjestelmä vastaa asiakkaan henkilöstötarpeeseen nopeasti ja tehokkaasti. Toimivien HRIT-ratkaisujen merkitys henkilöstöpalvelussa tulee korostumaan jatkossa entisestään, kertoo HR Housen toimitusjohtaja Marjo Kaipainen.

VIIA on sähköinen tilausjärjestelmä, jossa työnantajan ja työntekijän intressit kohtaavat. HR Housen asiakasyritys voi koota itselleen resurssipoolin, jonne poimitaan yrityksen kannalta tärkeät, osaavat työntekijät. Poolin kautta asiakas näkee työntekijöiden käytettävyyden ja voi varata heille työvuoroja tarpeensa mukaisesti. Työntekijät puolestaan voivat täyttää selkeään ja helppokäyttöiseen järjestelmään omien aikataulujensa mukaan, koska he ovat käytettävissä. VIIA-tilausjärjestelmä voidaan integroida myös asiakkaan henkilöstöhallintoon kuten työvuorosuunnitteluun.

- Sähköiset HR-prosessit antavat aikaa ihmiselle, Kaipainen toteaa.

Huhtikuun alussa HR House ottaa käyttöön myös mobiili-VIIAn. Mobiilipalvelu on ensisijaisesti suunnattu työntekijöille ja se mahdollistaa nopean reagoinnin työpyyntöön.

- Työntekijä voi vaikka bussimatkalla kuitata, ottaako tarjotun työvuoron vastaan, liiketoimintajohtaja Mika Romunen sanoo.

Luovia ratkaisuja muuttuviin tarpeisiin

Nykyajan tarpeisiin vastaavia ratkaisuja haetaan jatkuvasti. Työntekijöille ollaan avaamassa reaaliaikainen live-chat, jossa mieltä askarruttavia kysymyksiä voi kysyä suoraan asiakaspalvelijalta www.hrhouse.fi –sivuston kautta reaaliajassa.

- Työntekijät ovat meille todella arvokkaita. Haluamme tukea työntekijöidemme ammatillista kehitystä ja seuraava panostuksemme kohde on luoda myös vuokratyöntekijöille urapolkuja ja etenemismahdollisuuksia, Kaipainen kertoo.

Lue lisää aiheesta Asiantuntijakanava Editorista, www.editori.fi.

Toimituspäällikkö Nora Helanto | p. 09 4241 2225 | nora.helanto(a)editorhelsinki.fi I www.editorhelsinki.fi