Teknos Oy

Särkänniemen Koiramäen maalipinnoilta vaaditaan erityistä kestävyyttä

Lehdistötiedote   •   Heinä 15, 2013 10:08 EEST

Mauri Kunnaksen rakastettujen Koiramäki-kirjojen maailmaan voi sukeltaa tänä kesänä Särkänniemen Elämyspuiston uudella teema-alueella. Aidon kokoiset rakennukset suunniteltiin vastaamaan tarkkaan Koiramäen kaupungin tunnelmaa, maalipintaa myöten.

Särkänniemen Koiramäestä voi löytää tuhansia yksityiskohtia, aivan niin kuin Koiramäki-kirjoistakin. Maali- ja värivalinnoilla oli tunnelman luomisessa merkittävä rooli. Koiramäen maaleista vastasi Teknos.

– Todella hienoa, että pääsimme mukaan toteuttamaan Koiramäkeä. Perheyrityksenä meille on tärkeää, että voimme olla rakentamassa vanhempien ja lasten yhdessäololle elämyksellistä paikkaa, kertoo markkinointipäällikkö Petteri Tolonen Teknokselta.

Kymmenen tuhannen neliön alueelle on rakennettu koko Koiramäen kaupunki oikean kokoisine rakennuksineen, Koiramäen talon pihapiiri, Tassuteatterin näyttämö ja Drakkulan linna. Satuhahmojen lisäksi Koiramäessä asuu parikymmentä eri eläinlajia.

Teemapuistosta ei löydy varsinaisia huvilaitteita, vaan Koiramäessä tehdään ja kokeillaan yhdessä. Tämä vaatii maalipinnoilta erityistä kestävyyttä.

– Koiramäessä vierailee kesän aikana tuhansia kävijöitä, joten maalipinnat joutuvat koetukselle. On tärkeää, että pinnat kestävät kovaa kulutusta ja säilyttävät värinsä, jotta Koiramäen tunnelma säilyy jokaiselle kävijälle.

Koiramäki on ollut Särkänniemen suurin investointi 2000-luvulla, yli 5 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:

Petteri Tolonen
Markkinointipäällikkö
Teknos Oy
petteri.tolonen@teknos.fi
www.teknos.fi

Teknos on Euroopan johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknoksella on tuotantoa seitsemässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Puolassa, Venäjällä ja Kiinassa. Omia myyntiyhtiöitä on 16 maassa. Lisäksi Teknos-konsernilla on vientiä oman edustajaverkoston välityksellä pariinkymmeneen muuhun maahan. Suomessa Teknoksen tuotantolaitokset sijaitsevat Rajamäellä ja Helsingissä, jossa toimii myös yhtiön pääkonttori ja toinen tutkimuskeskuksista. Teknoksen palveluksessa on noin tuhat henkeä, joista runsaat 150 toimii tutkimuksen ja tuotekehityksen parissa. Konsernin liikevaihto on noin 247 milj. euroa. Teknoksen vahvuus on teknisessä osaamisessa. Tätä tukee pitkäjänteinen panostus tutkimus- ja tuotekehitystyöhön. Teknos perustettiin vuonna 1948 ja se kuuluu Suomen suurimpien perheyritysten joukkoon. Perheyrittäin liitto myönsi Teknokselle vuoden 2012 perheyrityspalkinnon.