Santen Oy

Santen suuntaa vahvasti Eurooppaan

Lehdistötiedote   •   Huhti 01, 2016 07:59 EEST

Japanilainen silmälääkekonserni Santen Pharmaceutical kehittyy entistä korkeatasoisemmaksi silmälääkkeisiin liittyvän erikoisosaamisen keskukseksi ja vahvistaa asemaansa Euroopassa ja Aasiassa. Konserniin kuuluvalla Santen Oy:llä on keskeinen rooli yhtiön Euroopan-liiketoiminnan kasvussa.

– Meillä on vankkaa asiantuntija- ja operatiivista osaamista tuotekehityksessä, laadunhallinnassa ja logistiikassa ja vastaamme kaikista tuotteidemme myyntiluvista Euroopassa, sanoo yhtiön uusi toimitusjohtaja Katri Outinen.

Lähivuosina tuotanto siirtyy emoyhtiön muille tehtaille ja sopimusvalmistajille, mikä entisestään vahvistaa Suomen Santenin asiantuntijaroolia Euroopan organisaatiossa.

Laatutaustalta hyvä jatkaa

Katri Outinen aloitti Santen Oy:n toimitusjohtajana – ja koko konsernin 120-vuotisen historian ensimmäisenä naistoimitusjohtajana – 1. huhtikuuta. Hän on koulutukseltaan farmasian tohtori. Katrilla on pitkä ja monipuolinen ura lääketeollisuudessa, viimeksi Santen Euroopan laatujohtajana.

– Tehtäväkenttäni on ollut varsin laaja, ja laatutausta on todella hyvä toimitusjohtajankin työhön. Lääketeollisuudessa laatu kattaa kaiken toiminnan ja se on sisäistettävä ihan kaikkialla organisaatiossa.

Santen Oy:tä yrityksen alusta eli vuodesta 1997 johtanut Jyrki Liljeroos siirtyy yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi ja jatkaa yhtiön ulkoisten yhteistyökumppanuussuhteiden hoitoa.

Lisätietoja:
Santen Oy:n toimitusjohtaja Katri Outinen, puhelin 040 533 8152.

Huippuunsa hiottu työn laatu, nykyaikaiset valmistusmenetelmät, innovatiivinen tutkimus ja tuotekehitys sekä kansainvälinen myynti- ja markkinointiosaaminen ovat nostaneet Santenin Pohjois-Euroopan johtavaksi silmälääkevalmistajaksi. Santen on toiminut Euroopassa jo lähes 20 vuotta ja jatkaa asemansa vahvistamista yhä useammassa maassa, jotta potilaat ja terveydenalan ammattilaiset saavat pääsyn innovatiivisiin tuotteisiimme.

Tulevaisuudessa aiomme olla yksi Euroopan johtavista silmälääkeyrityksistä.