Flybe

Savonlinnan lennot päättyvät

Lehdistötiedote   •   Syys 23, 2014 16:29 EEST

Liikenne- ja viestintäministeriön ja Savonlinnan kaupungin päätöksen mukaisesti Flybe Finlandia ei valittu Helsingin ja Savonlinnan välisen reitin operaattoriksi uudelle sopimuskaudelle 1.10.2014 alkaen. Reitin lentoliikenne kilpailutettiin loppukesästä. Flybe joutuu tästä syystä valitettavasti ilmoittamaan, että yhtiön operointi reitillä loppuu sopimuskauden päättyessä syyskuun lopussa.  Viimeinen lento reitillä lennetään ensi viikon tiistaina 30.9.2014.

”Olemme luonnollisesti pettyneitä ja toivoimme viimeiseen saakka, että meillä olisi ollut mahdollisuus jatkaa hyvin toiminutta yhteistyötä Savonlinnan seudun kanssa ja kehittää reittiä entisestään”, kertoo Flybe Finlandin myyntipäällikkö Elina Boman.

Flyben asiakkaita, joilla on maksettu lento Savonlinnan ja Helsingin välille lokakuusta eteenpäin, pyydetään olemaan yhteydessä tahoon, jota kautta varaus tehtiin. Mikäli varaus tehtiin Flyben internet-sivujen kautta, asiakkaan tulisi olla yhteydessä yhtiön asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen customer.finland@flybe.com tai puhelimitse numeroon 0600 944 77. Flyben asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 08-19. Puhelun hinta on 0,96€/minuutti + operaattorikohtaiset maksut.

Mikäli varaus tehtiin matkatoimiston tai Finnairin kautta, asiakkaan tulisi olla yhteydessä suoraan heidän asiakaspalveluunsa. Kaikille asiakkaille tullaan hyvittämään lipun hinta kokonaisuudessaan. Yhtiö on pahoillaan heistä riippumattomasta päätöksestä ja matkustajille aiheutuvasta vaivasta.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:

Flybe Media Desk, 040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland on vuonna 2011 perustettu suomalainen lentoyhtiö ja Suomen suurin kotimaan lentoliikenteen operoija. Flybe Finlandin osakekannasta 60 prosenttia on brittiläisen Flyben ja 40 prosenttia Finnairin omistuksessa. Yhtiöllä on 7 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa ja se operoi merkittävää osaa Finnairin Euroopan ja Suomen lennoista. Flybe Finlandin laivastoon kuuluu yhteensä 26 lentokonetta ja lentoyhtiö työllistää noin 700 henkilöä Suomessa. Flybe Group on Euroopan johtava alueellinen lentoyhtiö, joka lentää 17 maassa yhteensä 190 reittiä.