SeaLife Helsinki Oy

SEA LIFEn 11-vuotissynttäreillä juhlitaan kilpparivauvan ristiäisiä: Saammeko esitellä - kiinanpehmeäkonnan poikanen on nimeltään HIPPU

Lehdistötiedote   •   Kesä 18, 2013 12:55 EEST

Pääsiäisen alla kuoriutunut kiinanpehmeäkilpikonnan poikanen on saanut nimen SEA LIFEn 11.syntymäpäivänä 18.6. Piskuinen konnavauva tottelee tästä lähtien nimeä Hippu; vanhempiensa Hipon ja Tepon nimikaavaa seuraten. Nimi valittiin yli sadan nimiehdotuksen joukosta, joita saattoi antaa merimaailman Facebook-sivulla tai paikan päällä SEA LIFEssa.

Tammikuussa, Kilpparikolon auetessa kiinanpehmeäkilpikonnien Hipon ja Tepon sukupuolet olivat vielä arvoitus. Teppo kuitenkin osoittautui nimensä veroiseksi viriiliksi herraksi, ja pariskunnan suloinen jälkeläinen näki päivänvalon maaliskuun 20. päivä. Uuden konnatulokkaan sukupuolta ei edelleenkään pysty määrittämään, joten sukupuolineutraali Hippu-nimi sopii pikkuiselle yhtä täydellisesti kuin (kärsämäinen) nenä sen päähän.

Hipulla on myös sisaruksia!

Esikoisvauva ei suinkaan ollut ainoa kiinanpehmeäkilpikonnien tuottamista munista, vaan SEA LIFEssa hautui kevään aikana useita Hipon munia. Hippo osoittautuikin varsin hedelmälliseksi äidiksi ja pikkusisaruksia Hipulle siunaantui kevään aikana oikein urakalla. SEA LIFEssa on kuoriutunut peräti viisi elinvoimaista kiinanpehmeäkilpikonna-vipeltäjää. Ensimmäisenä vauvana Hippu on erityisasemassa, sillä pitkään oli hyvin epävarmaa, kuoriutuuko munista pikkuisia lainkaan ja riemu merimaailmassa oli ylimmillään, kun Hippu näki päivänvalon.

Kiinanpehmeäkilpikonnat eivät ole järin sosiaalisia ja jo poikaset viihtyvät hyvin yksinään omassa altaassaan. Nisäkkäistä eroten kilpikonnat eivät huolehdi jälkeläisistään, vaan kuoriuduttuaan poikaset ovat oman onnensa nojassa. Hippo ja Teppo eivät siis ole kuoriutunutta jälkikasvuaan edes tavanneet. Poikaset kuitenkin muistuttavat vanhempiaan päivä päivältä enemmän; ne viihtyvät vedessä erinomaisesti ja niillä on täydelliset, lajityypilliset kärsät.

Kuvia SEA LIFEn kilppareista ja Kilpparikolosta:

SEA LIFE on avoinna kesä-heinäkuussa joka päivä klo 10-20 ja elokuussa klo 10-19.

Lisätietoja kulkuohjeista ja hinnastosta: www.sealife.fi

Tykkää SEA LIFEsta Facebookissa: http://www.facebook.com/sealifehelsinki

Kalojen ruokinnat pidetään tasatunnein klo 11.00 alkaen.

Lisätietoja:

Jouni Jaakkola, näyttelypäällikkö, p. 050 440 5408, jouni.jaakkola@sealife.fi