Sharp Electronics Suomi

Sharp puolustaa asemaansa energiansäästön mestarina

Lehdistötiedote   •   Loka 26, 2010 11:44 EEST

Japanilainen elektroniikkayritys Sharp osoittaa jälleen olevansa televisioillaan huipputasoa energiatehokkuudessa, kun saksalainen ympäristöorganisaatio BUND julkaisi vuoden 2010 televisiotestinsä tulokset.

Kaiken kaikkiaan 500 testatusta televisiosta Sharpin televisioissa oli matalin virrankulutus 52-, 46-, 40-, 22- ja 19 -tuumaisten televisioiden tuotekategorioissa. Aikaisemmin syyskuussa 2009 julkaistun ympäristöorganisaatioiden tutkimuksen mukaan Sharp oli energiaa säästävien tuotteiden huippunimi Euroopassa jo ensimmäisillä LCD LED-televisioillaan ja nyt viimeisimmän testin myötä Sharp puolustaa asemaansa energiansäästön mestarina.

Sharpin uuden LCD-TV Quattron -tekniikan avulla virrankulutus vähenee entisestään, koska suurempi värien määrä vaatii vähemmän sähkövirtaa. Neljä osapikseliä (RGBY) optimoivat valonläpäisyn ja siten vähentävät LED -taustavalaistuksen energiantarvetta.

- Huippusijamme BUND:in testivertailussa vahvistaa, että jatkuva työskentelymme parhaan kuvanlaadun saavuttamiseksi on samalla myös työskentelyä tiukkojen ympäristöstandardiemme mukaisesti. Sharpin LCD -televisio on paras todiste yrityksen sitoutumisesta ympäristöasioihin - tähän mennessä yli 100 televisiomalliamme on saanut EU-kukka ympäristömerkin”, sanoo Per-Martin Öhman, Sharp Electronics (Nordic) AB:n tuotepäällikkö ja jatkaa:
- On mahtavaa, että 52-tuumaisen Sharp AQUOS Quattron -television virrankulutus on alle 100 W.

Lisätietoja Sharpin ympäristötyöstä on luettavissa osoitteessa: http://www.sharp.eu/sharp/apps/fi/green_site/green_site.html

Lisätietoja BUND:in televisiotestistä on luettavissa osoitteessa: www.bund.net/tv-finder

Lisätietoja tuotteista antaa Per-Martin Öhman: permartin.ohman@sharp.eu

Sharpin toiminta alkoi Japanissa vuonna 1912 ja nykyään sen palveluksessa on yli 53 700 työntekijää 32 maassa. Konsernin liikevaihto on noin 220 miljardia euroa (2009). Sharp lanseerasi ensimmäisenä mikroaaltouunin, väri-TV:n ja LCD-tekniikan. Sharp Electronics (Nordic) AB:n pääkonttori on Tukholmassa ja Suomen sivuliike on toiminut vuodesta 2005. Yrityksen liiketoiminta-alueet ovat Ääni & Kuva, AV-tuotteet, Digitaalinen asiakirjatuotanto, Aurinkokennot ja Kodinelektroniikka.