Syöpäjärjestöt

SM-liiga vahvasti mukana Movemberissa

Lehdistötiedote   •   Loka 22, 2012 11:16 EEST

Joka vuoden marraskuu on Movember-kuukausi. Joka marraskuu Movember vetoaa kaikkiin miehiin jämäkällä pyynnöllä: Kasvata viikset, lisää tietoisuutta miesten terveyteen liittyvistä asioista ja pyri hankkimaan mahdollisimman monta tukijaa viiksiesi kasvun kirittäjäksi.

Tänä vuonna Movemberin virallisena kumppanina toimii jääkiekon SM-liiga. Yhteysjohtaja Jarmo Koskinen uskoo yhteistyön näkyvän vahvasti liigajäillä marraskuun aikana.
- SM-liiga on nyt ensi kertaa liigana mukana kampanjassa ja siihen on kaksi isoa syytä. Ensinnäkin kampanjan asia on hyvä ja toiseksi tapa, jolla kampanjaa toteutetaan, on todella hieno. On paljon hyviä merkkejä siitä, että kampanja on levittäytymässä viimevuotisesta. On hienoa olla mukana ja katsotaan mitä joukkueissa Movemberin tiimoilla tapahtuu, Koskinen sanoo.

Movember pyrkii keräämään marraskuuna aikana mahdollisimman paljon varoja eturauhassyövän tutkimukseen. Kaikki lahjoitukset Suomessa ohjataan Syöpäsäätiölle.
- Eturauhassyöpätapausten määrä on koko ajan kasvussa ja se on ollut uusista todetuista syöpätapauksista miesten yleisin syöpä Suomessa 1990-luvulta lähtien. Paljon tutkimustarvetta on edelleen ja vaikka kyse on toki vakavasta asiasta, niin parhaiten sitä vastaan taistellaan huumorin ja ilon avulla. Tästä Movember on loistava esimerkki ja on hienoa, että kampanja on saanut myös nuoret mukaan, Syöpäjärjestöjen pääsihteeri Sakari Karjalainen iloitsee.

Tämän vuoden Movemberin tavoitteet ovat kovat, mutta Movember Suomen puuhamies Jarno Salmivuori uskoo vahvasti viiksien vetovoimaan.- Saimme jo viime vuonna paljon näkyvyyttä mediassa ja alamme vähitellen vakiinnuttaa asemaamme hyväntekeväisyyskentällä, uskottavuus on saavutettu. Kasvu oli viime vuonna runsasta ja tänä vuonna pystymme jo antamaan 200 000 euroa eturauhassyöpätutkimukselle, Salmivuori kommentoi.

- Erityistä suosiota kampanjalla on ollut urheilupiireissä, mutta myös työpaikoilla. Tärkeää on se, että ketään ei väkisin oteta mukaan, vaan kaikki ovat tässä omasta halustaan mukana, Salmivuori päättää.

Tule mukaan Movemberiin ja rekisteröidy osoitteessa: fi.movember.com. Movember on myös Facebookissa. Tieto on valtaa, viikset ovat kuningas!

Lisätiedot:
Movember Suomi: Jan Walden, puh. 040 838 0895,