smartclip Nordics

smartclip ja Samsung Electronics maailmanlaajuiseen mainosyhteistyöhön

Lehdistötiedote   •   Huhti 04, 2013 08:54 EEST

Kaikkiaan 19 maan yhteistyösopimus kattaa Pohjois-Amerikan, Euroopan, Venäjän ja Australian ja koskee mainonnan toimittamista Samsung Smart TV- ja Blu-ray-soittimiin.

Multiscreen-video- ja brändimainosalustojen valmistaja smartclip on solminut yhteistyösopimuksen digitaalisen median ja digitaalisten yhdistämisteknologioiden markkinajohtajan Samsung Electronicsin kanssa. Sopimus koskee maailmanlaajuista mainosyhteistyötä Samsungin Smart TV- ja Blu-ray-soittimissa Samsungin digitaalisen mainosalustan AdHubin kautta. Samsungin AdHub tukee mainontaa älylaitteissa, esimerkiksi älypuhelimissa, tablettitietokoneissa ja Smart TV -laitteissa. smartclip tulee olemaan yksi tärkeimmistä yhteistyökumppaneista, kun älytelevisioiden mainosmyyntiä laajennetaan 19 maassa.

Mainostajille tarjoutuu merkittävä tilaisuus tavoittaa varakkaat varhaiset omaksujat sekä paikallisesti että maailmanlaajuisesti. Mainonta voidaan suunnata rajatuille kohdeyleisöille heti Samsung AdHub -kokemuksen alkaessa sekä koko Smart TV -matkan ajan. Mainostajat hyötyvät myös huomattavasta luovasta osaamisesta, jonka avulla voidaan rakentaa Samsungin älytelevisioiden avainominaisuuksia ja -toimintoja korostava brändikokemus.  Näin mainostajat voivat luoda seuraavan sukupolven TV-kokemuksen, joka sitouttaa kuluttajat aidosti heidän brändeihinsä.

smartclipin toimitusjohtaja Jean-Pierre Fumagalli kommentoi: ”smartclip on innoissaan saadessaan aloittaa useita markkinoita kattavan yhteistyön johtavan televisiovalmistajan kanssa. Laajan katsojakuntansa ja levinneisyytensä ansiosta Samsungin älytelevisiot tuovat mainostajiemme kannalta erittäin houkuttelevan lisän smartclipin Connected TV -tuotevalikoimaan. Kyseinen kuluttajasegmentti on äärimmäisen houkutteleva mainostajille, jotka haluavat tavoittaa bränditietoisen ja koulutetun väestönosan. Yhteistyö Samsungin kanssa laajentaa Connected TV -verkostomme valikoimaa. Mainostajat voivat lisätä Connected TV:n digitaaliseen valikoimaansa ja tavoittaa kuluttajat kaikilla neljällä näytöllä oikeilla mittasuhteilla.”

smartclip on toimittanut mainontaa Connected TV -verkostoon jo vuodesta 2009 lähtien. smartclip hyödyntää multiscreen-toteutustapaa kaikissa Internet-yhteydellä varustetuissa laitteissa, ja sen kansainvälinen kokemus asiassa on vertaansa vailla. Yritys tekee jo yhteistyötä useiden sovellusten kanssa, jotka ovat käytettävissä Connected TV:n kautta. Tämä auttaa mainostajia kulkemaan asiakkaan matkassa koko digitaalisen Connected TV -kokemuksen ajan. Tällainen edistynyt mainospalvelimien kautta tapahtuva mainonta takaa tarkasti kohdennetun ja optimoidun mainonnan juuri oikeille kohderyhmille. Yhdessä houkuttelevien mainontaratkaisujen ja innovatiivisten suurten näyttöjen formaattien kanssa klikattavat mainokset, TV-ruuduille optimoidut saapumissivut, tuotevideot, sovellukset ja muut interaktiiviset työkalut houkuttelevat kuluttajan pois nojatuolistaan ja tekevät tästä aktiivisen osan brändiä.

Tietoja smartclip-yhtiöstä

smartclip (www.smartclip.com) on maailmanlaajuinen multiscreen-video- ja brändimainosalustan valmistaja, joka on erikoistunut tarjoamaan videomainosformaatteja kaikentyyppisiin ja -kokoisiin Internet-yhteyttä hyödyntäviin laitteisiin mukaan lukien älypuhelimet, tabletti-PC:t, pelikonsolit, digiboksit, Internet-toiminnolla varustetut televisiovastaanottimet sekä perinteiset PC-tietokoneet.  Yhtiön ratkaisut auttavat mainostajia ja mediatoimistoja kohdentamaan viestintää halutuille kohderyhmille. Julkaisijat hyötyvät smartclipin kehittämästä innovatiivisesta teknologiasta voidessaan hyödyntää kehittämäänsä videosisältöä tehokkaammin, mikä lisää taloudellista tuottoa. smartclipin pääkonttori sijaitsee Saksan Hampurissa ja yhtiö toimii Euroopassa, Australiassa, Yhdysvalloissa ja Latinalaisessa Amerikassa, joissa yhtiö edesauttaa digitaalisen videomainonnan käyttöönottoa uusilla innovaatioilla. smartclip on kokonaan Adconion Media Groupin omistama tytäryhtiö. Adconion Groupilla on ympäri maailmaa kahdessakymmenessä eri maassa yhteensä 24 toimipistettä.
Twitter: @smartclip_Nordi

Tietoja Samsung Electronics Co Ltd
Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten, näyttöpaneelien, muistien ja järjestelmä LSI-tuotteiden valmistaja ja yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa ja yhdeksällä eri liiketoiminta-alueella. Yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 187,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin.