smartclip Nordics

smartclip undertakes global ad representation for Philips Smart TV portal

Lehdistötiedote   •   Kesä 17, 2013 10:06 EEST

The exclusivepartnership will bring interactive online video advertising
to
Philips Smart TVs

smartclip, the multiscreen video and brand advertising platform, today announced a partnership with TP Vision, the manufacturer of Philips branded TVs.  smartclip will deliver advertisements on the Philips Smart TV portal homepage and sub-pages, such as the App Gallery and to the Smart TV ecosystem. TP Vision now gives advertisers the opportunity to reach the Philips Smart TV audience via standardized and ad-server based digital advertising. The partnership covers the Philips Smart TV offering in Western Europe and Russia.

“We are confident that the partnership with smartclip will bring us closer to the international advertising community and that our Smart TV platform will bring added value for brands,” said Albert Mombarg Head of Smart TV at TP Vision, “We are convinced that the advantages of the Connected TV – self-determined entertainment – will change the way consumers watch TV, reducing linear TV consumption in favour of demand content.”

smartclip continues to expand its expertise in Connected TV advertising with this partnership that allows brands and advertisers to reach target audiences through the increasing range of connected TV devices on the market. Since 2009, smartclip has been unlocking this new wave of advertising and is now integrated not only with hardware manufacturers, but with a multitude of content owners and app developers for Connected TV.

As consumers increasingly use Smart TVs for a more independent, interactive and personalised entertainment experience, advertisers need to leverage the power of TV advertising on the multiple platforms and screens now in the home in order to reach their target groups. smartclip has a network of 700 publishers and services more than one billion video streams every month.

Jean-Pierre Fumagalli, CEO at smartclip, commented, “We are proud to be working together with TP Vision on such an international basis. This partnership significantly expands our inventory and will give advertisers the possibility to reach their target groups on Connected TV with considerable reach – across different content options and on the platform itself.”

Tietoja smartclip-yhtiöstä

smartclip (www.smartclip.com) on maailmanlaajuinen multiscreen-video- ja brändimainosalustan valmistaja, joka on erikoistunut tarjoamaan videomainosformaatteja kaikentyyppisiin ja -kokoisiin Internet-yhteyttä hyödyntäviin laitteisiin mukaan lukien älypuhelimet, tabletti-PC:t, pelikonsolit, digiboksit, Internet-toiminnolla varustetut televisiovastaanottimet sekä perinteiset PC-tietokoneet.  Yhtiön ratkaisut auttavat mainostajia ja mediatoimistoja kohdentamaan viestintää halutuille kohderyhmille. Julkaisijat hyötyvät smartclipin kehittämästä innovatiivisesta teknologiasta voidessaan hyödyntää kehittämäänsä videosisältöä tehokkaammin, mikä lisää taloudellista tuottoa. smartclipin pääkonttori sijaitsee Saksan Hampurissa ja yhtiö toimii Euroopassa, Australiassa, Yhdysvalloissa ja Latinalaisessa Amerikassa, joissa yhtiö edesauttaa digitaalisen videomainonnan käyttöönottoa uusilla innovaatioilla. smartclip on kokonaan Adconion Media Groupin omistama tytäryhtiö. Adconion Groupilla on ympäri maailmaa kahdessakymmenessä eri maassa yhteensä 24 toimipistettä.

Twitter: @smartclip_Nordi