Sodexo Oy

Sodexo jatkaa Helsingin Olympiastadionin catering-palveluiden tuottajana

Lehdistötiedote  •  2011-05-31 12:00 EEST

Sodexo on valittu Helsingin Olympiastadionin kahvila- ja ravintolapalveluiden tuottajaksi. Sodexo on vastannut stadionin catering-palveluista kymmenen viime vuoden ajan. Viiden vuoden jatko sopimukselle vahvistettiin 30.5.2011.

Sodexo palvelee stadionilla ympäri vuoden tarjoten kahvilapalveluja, kokous- ja koulutustiloja sekä muunneltavia tiloja juhlatilaisuuksiin. Kerralla Sodexo pystyy palvelemaan täyden stadionin verran asiakkaita eli noin 45 000 ihmistä.

– Vuonna 1938 käyttöön vihityn Olympiastadionin historia suomalaisena monumenttina on ainutlaatuinen. Stadion-säätiö tekee tärkeää työtä suurareenan kehittämiseksi, ja Sodexo arvostaa tilaisuutta olla mukana kehitystyössä, Sodexon toimitusjohtaja Lars Finér toteaa.

– Olympiastadionin visiona on tarjota suuria elämyksiä suomalaisille. Sodexo tukee visiota panostamalla ravintoloiden houkuttelevuuteen kohtauspaikkana ja tuomalla nykyaikaisen tarjonnan kuluttajien ulottuville.

Olympiastadionin vahva historia ja uudistuminen kulkevat käsi kädessä. Eräs stadionin tulevaisuuden uudistuksista on tilojen ilmeen uusiminen. Sodexo aloittaa ravintolatilojen ilmeen uudistamisen välittömästi sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen.

– Olympiastadion tarjoaa areenan kansainvälisen ja kansallisen tason huippu-urheilulle. Sodexo on ylpeä mahdollisuudesta toimia suurareenan palvelutarjoajana ja olla siten osa suomalaista urheiluperinnettä. Samalla Sodexo tuo Olympiastadionin käyttöön kansainvälistä ravintolapalveluosaamista, Finér jatkaa.

Sodexo lyhyesti

Sodexo Oy työllistää Suomessa noin 2 200 palvelualan ammattilaista noin 375 toimipaikassa eri puolilla Suomea: henkilöstöravintoloissa, tapahtumissa, kouluissa, oppilaitoksissa ja päiväkodeissa. Yrityksen liikevaihto oli 153 milj. euroa 31.8.2010 päättyneellä tilikaudella. Parannamme asiakkaidemme päivittäisen elämisen laatua tuottamalla tilapalveluratkaisuja.

Olemme osa Sodexo-konsernia, joka on maailman suurin ruokailu-, toimitila- ja kiinteistöpalveluiden tuottaja: 380 000 työntekijää 80 maassa. Pariisin pörssissä noteeratun konsernin liikevaihto oli 15,3 mrd. euroa elokuun 2010 lopussa päättyneellä tilikaudella.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom