Sodexo Oy

Sodexo-konsernin tulos edelleen hyvällä tasolla tilikaudella 2010–2011

Lehdistötiedote   •   Marras 10, 2011 10:49 EET

Sodexo-konsernin liikevaihto kasvoi tilikaudella 2010–2011 + 5,4 %, jossa oli + 5,2 % orgaanista kasvua. Liikevaihto oli 16 miljardia euroa. Konsernin liikevoitto kasvoi + 10,6 % ja nettotulos nousi + 10,3 %.

– Olemme saavuttaneet tavoitteemme taloudellisesti haastavana aikana. Vakaan tuloskehityksemme taustalla on sitoutunut, osaava henkilöstömme, Sodexo-konsernin pääjohtaja Michel Landel sanoo.

Sodexo-konsernin menestys erityisesti kehittyvillä talousalueilla osoittaa, että valittu strateginen linja kokonaispalveluiden tarjoajana vastaa asiakkaiden tarpeisiin, Landel korostaa.

Kuluvalla tilikaudella Sodexo-konserni tavoittelee 5-8 % orgaanista kasvua.

Sodexo lyhyesti

Sodexo Oy työllistää Suomessa noin 2 200 palvelualan ammattilaista noin 375 toimipaikassa eri puolilla Suomea: henkilöstöravintoloissa, tapahtumissa, kouluissa, oppilaitoksissa ja päiväkodeissa. Yrityksen liikevaihto oli 153 milj. euroa 31.8.2010 päättyneellä tilikaudella. Parannamme asiakkaidemme päivittäisen elämisen laatua tuottamalla tilapalveluratkaisuja.

Olemme osa Sodexo-konsernia, joka on maailman suurin ruokailu-, toimitila- ja kiinteistöpalveluiden tuottaja: 380 000 työntekijää 80 maassa. Pariisin pörssissä noteeratun konsernin liikevaihto oli 15,3 mrd. euroa elokuun 2010 lopussa päättyneellä tilikaudella.